[UBK users] Nagy frissítés

Kiss Attils attuska1952 at gmail.com
2022. Nov. 7., H, 15:20:58 CET

2022. 10. 12. 17:25 keltezéssel, Páder Rezső írta:
> Hello,
>
> Egy ideje már dolgozom egy jelentős frissítésen, ami nálam jól működik.
> Ezért most bekerült a main tárolóba.
>
> A frissítés javasolt menete:
> - synaptic: frissítés, majd a Telepítve (helyi vagy elavult) részben
>    felhozott csomagok teljes törlése. Ezek ugyanis törölve lettek a
>    tárolóból, és csak problémát okozhatnak frissítéskor.
> - terminálban: apt upgrade -o DPkg::options::="--force-overwrite"
>    Ez felülírja a csomagokat, ami hasznos, mert biztosan lesznek
>    ütközések.
> [...]
Megkíséreltem egy nagy frissítést egy régi isóról történt friss
telepítésnél, ekkor ezt tapasztaltam:

A frissítés nekem csak terminálból ment, miután kilőttem az X -et,
rootként belépve a tty1 (Alt+F1) terminálba.

Az upgrade eltartott vagy 20 percig, felülírás nem volt, utána
újraindítás nem volt többé lehetséges, mert a systemd  a leblokkolta a
reboot folyamatot. Érthető, mert ő is frissítve lett. Csak a reset gomb
maradt és az újraindítás. Újraindítás után viszont rohadt gyorsan
jelentkezett az sddm beléptető grafikája, majd beléptem a MATE-ba rendben.

A synaptic szerint elavult csomagok:

gimp (leszedhető)

fbgetty (rendszer progi, de ennek ellenére leszedhető)

gpgme eltávolítaná: claws-mail, libblockdev, volume-key (maradt)

gpgmepp eltávolítaná: kio, kparts, kwallew, libreoffice (maradt)

Attila (Ez a levél már a Thunderbirddel megy, a frissített rendszerről.)