[UBK users] Fwd: Nagy frissítés

Kiss Attils attuska1952 at gmail.com
2022. Nov. 9., Sze, 18:28:06 CET

-------- Továbbított üzenet --------
Tárgy: 	Re: [UBK users] Nagy frissítés
Dátum: 	Wed, 9 Nov 2022 18:00:27 +0100
Feladó: 	Kiss Attils <attuska1952 at gmail.com>
Címzett: 	users at lists.ubk.hu

2022. 11. 07. 15:20 keltezéssel, Kiss Attils írta:

> Megkíséreltem egy nagy frissítést egy régi isóról történt friss
> telepítésnél, ekkor ezt tapasztaltam:
>
> A frissítés nekem csak terminálból ment, miután kilőttem az X -et,
> rootként belépve a tty1 (Alt+F1) terminálba.
>
> Az upgrade eltartott vagy 20 percig, felülírás nem volt, utána
> újraindítás nem volt többé lehetséges, mert a systemd  a leblokkolta a
> reboot folyamatot. Érthető, mert ő is frissítve lett. Csak a reset
> gomb maradt és az újraindítás. Újraindítás után viszont rohadt gyorsan
> jelentkezett az sddm beléptető grafikája, majd beléptem a MATE-ba rendben.

> [...]
Egy másik vinyón (SSD) lévő régebbi UBK4 jól belakott rendszert is
felfrissítettem , szintén ttty1 terminálban egyszerúen  az apt upgrade
paranccsal. Csak az uhubuild csomagot kellett leszednem, mert az
ütközött és a frissítési utáni újraindítás után újraraknom. Ezen nincs
külön HOME partíció, hanem az a gyökérben van. Szinte minden beállításom
megmaradt, még a build is rendben megy, meg a VDR és a többi is, csak az
automatikus beléptetést kellett kézzel újraállítanom. Az ismert hibákat
(root PATH, cinnamon, nvidia wayland, satöbbi ) nem sorolom, egyébként
minden szépen megy. Gratulálok hozzá, gyorsabbnak tűnik a régi UBK4
rendszernél.