[UBK users] ubk 4 tapasztalatok

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2021. Már. 14., V, 17:12:31 CET

2021. 03. 14. 16:41 keltezéssel, Török Árpád írta:

> Ahogy látható, a tapasztalataimat még február közepén kezdtem
> összesíteni és most akartam (átírni,) befejezni. A levél eltűnt a
> piszkozatok közül és fogalmam sincs. nem ment-e el véletlenül. Szóval
> a kiegészítés:
>
> A Plasma-Wayland dolgot azóta sem próbálgattam, így nem tudom
> változott-e a helyzet. Minden esetre az összbenyomásom pozitív, minden
> működik gond nélkül. Nem használom elsődleges rendszeremként -
> PCLinuxOS a fö -, de gyakran elindítom és továbbra is tetszik, örülök
> a magyar Linuxnak.
>
> Gratulálok és köszönöm a munkátokat!

> [...]

Szervusz öregfiú!

A plasma wayland alatt nvidia GPU esetén keményen lefagy, a passzoló
nvidia csomag esetén meg a grub kernel sorba kell belepiszkálni, ekkor
elindítható. A gnome, meg a sway a szabad nouveau meghajtó esetén
tökéletes wayland alatt is.

nvidia meghajtóval: https://github.com/uhulinux/ub-ubk3/issues/22
UBK4-en már tök jó a plasma/wayland

A fagyásról itt értekeztem: https://github.com/uhulinux/ub-ubk3/issues/44

A plasma-t nvidia esetén X -en kell használni. A glibc váltás UBK4-en
azt eredményezte, hogy a discover sem fagy már le, segítségével bármi
telepíthető a flathubról.

Án továbbra is útálom a plasmát.