[UBK users] Vá: DJSzA

Lake Vest lakevest at post.com
2021. Jan. 27., Sze, 23:31:51 CET

> mi a véleményetek a DJSzA-ról, (Digitális Jólét Szofver Alapcsomag)
> vagyis a Linux Mint 20-ra épített rendszerről?
> A facebook ugyanis tele van vele, így a politika is rendesen benne van,
> (egyesek szerint a Red Star-ra hasonlít). A rendszer kicsit emlékeztet a
> Magyarubi 8.10-re, de a felépítése a filesystem szerint egy teljesen
> Magyarosított Linux Mint, béna háttér képpel.

Még nem próbáltam.
Eddig a létezéséről sem tudtam.
A fenti leveledben hallottam róla először.
Ennek okán véleményezni még nem tudom.
Szívesen kipróbálom majd. De ez csak hetek vagy hónapok múlva fog
beférni a tennivalóim közé.

Két észrevételem/gondolatom viszont azonnal van ezzel kapcsolatosan.
a.) Nem tud olyan rossz lenni, hogy ne örüljek neki. A semminél
mindenképpen jobb. Legalább kormányzati szinten is megpróbálnak csinálni
valami ilyet. Van aki törődik azzal, hogy legyen egy díj- és
regisztráció mentesen bárki számára elérhető teljes értékű,
magyarországi viszonyoknak (ékezetes betűk, helyesírás ellenőrzés, stb)
megfelelő operációs rendszer. Én az UHU csapatát is ezért tisztelem.
Szerintem egy efféle próbálkozás mindenképpen támogatást, bátorítást,
építő jellegű javaslatokat érdemel. Éppen ezért rendkívül visszafogott
lennék minden olyan esetben, amikor véleményt nyilvánítok róla.
Különösképp a nyilvános fórumokban, amelyek anyaga még sokáig, sokak
számára elérhető. A "béna háttérkép" említése például már elég jól
érzékelteti az ellenszenvet. Aminél szerintem még akkor is többet
érdemelnek a fejlesztők és támogatóik, ha az a háttérkép sokak tetszését
nem nyeri el (én még nem is láttam, lehet egyenesen imádni fogom).
b.) Mindig furcsállom az olyan ügyeket, amikor egy már
meglévő/kipróbált/bevált/működő/jó/kiforrott megoldás támogatása vagy
továbbfejlesztése helyett egy teljesen másik sajátot alkot valaki. Ha ez
tényleg valami magyarosított Linux-Mint, akkor miért kellett nulláról
ezt megalkotni ahelyett, hogy a már korábban hasonló célokkal rengeteg
munka árán magyar viszonyokhoz igazított UHU vagy Sulix szekerét tolták
volna meg az erre költött pénz felével vagy az erre felvett szakemberek
munkájának felével. A leglogikusabb választ viszont az a.) pontban
leírtak miatt inkább megtartom magamnak. :)

LV