[UBK users] Thunderbird hiba? És gThumb.

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2020. Sze. 29., K, 19:09:24 CEST

Sun, 27 Sep 2020 21:33:08 +0200 -n
toccata <toccata at euromail.hu> írta:

>Sziasztok!
>
>Ma reggel frissítettem az egyik gépen a rendszert (UBK4), és utána
>meglepetten tapasztaltam, hogy valami mellé ment. Ugyanis azóta a
>gépen mindkét felhasználónál használhatatlan a Thunderbird.
>
>Lásd a mellékelt képernyőfotót!
>
>Mate és Gnome van telepítve, és a frissítés óta a Gnome se indul el,
>csak a Mate.
>
>Emlékezetem szerint a reggel folyamán a Mate is és a Gnome is
>frissítve lett.
>
>Mi mehetett mellé? És hogyan lehet orvosolni?

Pár napja volt egy elég tekintélyes frissítés. A thunderbird esetében
tippem sincs. A gnome 3.38-nál lehetnek hibák, de a „nem indul” kevés
ahhoz, hogy gyorsan rá tudjak nézni.

>Kezembe akadt egy régebbi vincsi és azon UHU-UBK2 van fenn.
>elindítottam és úgy, ahogy emlékeztem, azon gThumbban a videóknak is
>van bélyegképe valamint le is játssza őket rendesen.
>Összehasonlítgattam minden beállítást a mostanival és nem találok
>különbséget. Úgy gondolom, az UBK3 készítésekor valami beépülő
>kimaradhatott, és azóta is hiányzik belőle.

A gthumb a gstreamer-t használja a videók megjelenítéséhez.
Nálam a gtumb csinál bélyegképeket a videókhoz, azaz a gstreamer
alapvetően működik benne, hiszen anélkül a bélyegkép sem lenne.
A videókat viszont nem játssza le ami lehet gthumb nyűg is, és
gstreamer nyűg is.

--
R.