[UBK users] UBK 3 telepítés

toccata toccata at euromail.hu
2020. Jan. 29., Sze, 18:19:34 CET

Sziasztok!

A napokban ismét végeztem egy telepítést a legutóbbi (2020.01.12) iso-val.

Minden rendben ment. Majdnem.

Régebben, a telepítéskor meg lehetett adni több felhasználót is. Most
csak egyet és a root-ot.

Nekem, aki nem vágom annyira a bash-t, könnyebb grafikus felületen
elvégezni a szükséges tuningolásokat, és ezért is tetszett a korábbi
megoldás, és szintén ezért (most már rutinosan) minden más előtt
feltettem a Cinnamont, mivel a Mate-ban nincs a root-nál lehetőség a a
felhasználókkal bűvészkedni. Nem értem miért van ez, de mindegy is.
Cinnamonnal rendben létrehoztam még egy felhasználót és frisítettem a
rendszert, illetve feltettem azokat az alkalmazásokat, amik nekem
kellenek és alapban nem kerültek fel.

Örömmel konstatáltam, hogy sehol, semmi hiba.

Ám azért mégis akad némi bibi.

Ahogy kiléptem a root-ból, majd beléptem az egyik felhasználói fiókba,
és onnan ismét kilépve, egy villanásra megjelent a beléptető felület
(Lightdm), majd rögtön visszaléptetett a felhasználóhoz. Akárhányszor is
próbáltam, mindig ez volt az eredmény. Annak ellenére, hogy a
telepítéskor kivettem a pipát az automatikus beléptetéstől.
Lekapcsolás, majd ujraindítás után nem is léptetett be automatikusan
mindaddig, amíg egyszer be nem léptem. Utána viszont igen.

Feltettem az Lxdm-et, és a hiba megszűnt.

Ám jelentkezett ismét az, amit a múltkor képernyőfotóval is mutattam,
hogy a másik felhasználóhoz belépve root-ként IS beléptetett. Tehát
egyszerre ketten voltam jelen egy felületen.

A képernyő tetején a root Mate menüje jelent meg és onnan indítva a
Synaptic jelszó kérdezése nélkül elindult.

A képernyő alján viszont a felhasználónál kiválasztott Cinnamon felület
menüje kínálta magát és onnan indítva Synaptic kérte a root jelszót.

Érdekes ez a tudathasadásos állapot.

Szerencsére csak az első alkalommal történt/történik ez. Ugyanis a
kiépés után, visszalépve azóta több alkalommal is, csak a felhasználó
felülete jelenik meg. És úgy tűnik, nincs más bibi.

Bízom benne, hogy így már minden rendben van. Két napja nincs más bajom.

Leszámítva azt, hogy a Chromium igen csak akadozva végzi a dolgát. Nem
tudom, ezen tudtok-e valamit segíteni. Jó lenne, mivel Skype híján a
fészbuk csetjén csak a Chromiumban van lehetőség a képernyőmegosztására,
ám így használhatatlan az is.