[UBK users] UBK3 - telepítés ok, frissítés utá= n Synaptic nem i= ndul

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2020. Jan. 19., V, 18:49:04 CET

2020. 01. 19. 18:28 keltezéssel, toccata írta:

> systemctl start lightdm eredménye, hogy elindult, beléptem, feltettem
> az lydm-et, majd restrt és minden rendben megy.

Minden grafikus beléptető feltelepítése azt eredményezi, hogy őt fogja
elindítani a systemd.

Az utoljára feltelepített lesz az uralkodó.

Ha systemd-t újratelepítjük, akkor a karakteres felületet fogja
elindítani, hacsak nem telepítünk utána egy beléptetőt.

Ezért volt az, hogy a systemd alapból nem indítja el a grafikus
beléptetőt, csak akkor, ha az engedélyezve van neki.

Én az sddm -et ajánlom, ha elindul a telepítményen. Ha nem, akkor a
lightdm -et ajánlom, ezekből wayland munkamenet is indítható. (plasma,
gnome, sway) Az sddm a lightdm -et "egy munkamenetessé" teheti.

https://github.com/uhulinux/ub-ubk3/issues/82

A gdm is kiváló, atombiztosan használható, de csak akkor, ha a
gnome-core metacsomaggal együtt telepítjük fel.

A többi beléptetőből csak X munkamenetek indíthatók. (lxdm, slim, xdm).