[UBK users] ISO

toccata toccata at euromail.hu
2020. Jan. 5., V, 13:50:06 CET

2020. 01. 04. 18:07 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Ez örömhír!
>
> Rengeteg az újdonság az UBK1 -hez és UBK2 -höz képest, érdemes nézni
> az ismert hibákról nyitott megjegyzéseket.
>
> https://github.com/uhulinux/ub-ubk3/issues
>
> Ha újabb hibát észlesz, igyekszünk majd kijavítani. Egy rakás már ki
> lett javítva.
> https://github.com/uhulinux/ub-ubk3/issues?q=is%3Aissue+is%3Aclosed
>
> Sok népszerű és nagy fejlesztőgárdával rendelkező disztrónál is van
> minden kiadásnál temérdek hiba, mégis kiadják. A bugtrackereikben meg
> temérdek bejegyzés van!

> [...]

Nos, egy kissé kora volt az örömöm. Számítottam hibákra, hisz enélkül
soha nincs, és ezért örültem is hogy felment rendben.

Ahogy feltettem, létre is hoztam magamnak a felhasználói nevemet és
restart után be is tudtam lépni, ott csináltam Synaptic-kal a
frissítéseket. Első blikkre minden rendben ment.

Egyedül az nfs-utils nem ment fel. Lásd a mellékelt képen.

Kiléptem gdm-be (érdekes az új felülete) és root-ként beléptem, majd
tettem vele ott is egy próbát, ám az eredmény uganaz volt. :(

Valamint azt tapasztaltam, root-ként az asztalon (Mate-ban) egyetlen
ikon se jelent meg (saját gép, saját mappa, kuka) és az asztal hátterét
is csak nagy nehezen tudtam megváltoztatni, egyrészt mivel a jobb
egérgombnak semmi hatása nincs. A gThumb-ban kiválasztva a beállítás
háttérképként opciót, se történt semmi. A Mate saját képnézőjének
ugyanezen opciójával végül is sikerült.

Az újabb meglepeté ezután jött, kiléptem, hogy visszalépjet userként, ám
nem enged be. :( A jeszavam, amit a telepítéskor megadtam, ugyanaz, mint
ami korábban is volt és a telepítés után be is tudtam vele lépni, most
mintha elfelejtette volna.

Visszalépve rootként ismét a Mate-ben vagyok, ám itt a Vezérlőközpontban
ugyebár nincsenek felhasználói fiókokat kezelő opciók. Így enm tudok
magammal mit kezdeni. Tudom, terminalban meg lehetne oldani
(adduser-rel), de ettől még a hiba fenn állna.

Asszem felteszem mégegyszer és kíváncsian várom, minden ugyanígy lesz-e.