[UBK users] [UBK dev] UBK3 kinyírtam!

! Annonymous rdszemet at freemail.hu
2019. Nov. 4., H, 09:20:50 CET

MInden észrevételed hasznos, várjuk az újabbakat! Öröm, hogy működik a dracut init rendszer, és az új gyökér fájlrendszer felépítés.

Szaporodunk, mint tesztelők.

:-)

A gondok...

1. Grafika

Új információt szolgáltattál, sajna úgy néz ki, hogy nem intel GPU specifikum az sddm feketeség.

A grafikus kártyádhoz passzoló nvidia csomag az nvidia-340. Az nvidia-390 és nvidia csomagokban lévő driver már nem támogatja a tiedet. A kiinduló információs lap: https://www.nvidia.com/de-de/drivers/unix/

Valószínűleg nem kell feltelepítened, a nyílt forrású nouveau is elegendő, wayland képes. Az nvidia csomag feltelepítése lehet, hogy megoldja az sddm problémát, de akkor a wayland használatáról le kell mondanod, nem mintha a wayland a mostani állapotában nyújtana némi előnyt az X -hez képest. Az nvidia használata inkább csak játék és videó mániásoknak lehet némileg jobb. Nekem GeForce GTX 660 Ti GPU -m van, kifogástalanul dolgozik a legújabb nvidia és az nvidia-340 csomaggal és azok nélkül is.

Rezső most csinál egy teljes qt5 javítást, melyhez temérdek csomagot kell újragyártani, köztük a rakoncátlankodó sddm -et, mely szintén qt5 alapú. Csak remélni lehet, hogy ez a qt5 javítás megoldja.

2. A fstab

Úgy néz ki, hogy ez sem egyedileg előforduló hiba.

A calamares telepítő nem csak nálad, hanem például Imrénél sem készített normális, hibátlan fsab -ot, kézzel kellett neki is kiigazítania, nálam rendeset csinált. Az okról egyelőre lövésem sincs. Talán nem mindegy neki, hogy milyen célpartíciókra telepít és miket észlel? Biztosan kijavítanák a calamares fejlesztők, ha ez jelezve lenni nekik, tudnának róla, de ehhez reprodukálási módot is közölni kellene, meg azt is, hogy ez milyen disztribúció esetén fordul elő. Ez utóbbi meg még nincs! Ők csak a nagy disztribúcióknál előforduló hibákkal (FEDORA, UBUNTU, ARCH, satöbbi) tudnak érdemben foglalkozni. Mindegyik disztribúció a maga problémáinak kiigazítására rengeteg saját bejáratú módosítást eszközölt a calamares telepítőjénél, mi is. Sajna nekünk kellne ezt végülis megoldani, de ehhez komoly python, meg C programozási ismeretek kellenének.

A fstab ügyben már csinálta némi "javítást" a calamares -ben, mely nálam már javulást hozott, Imrénél is volt, hogy sikerre vezetett ez. De volt olyan telepítése azóta, melynél ismét előjött ez a fstab készítési hiba. Most nálad is újra.

Fujj... Megint áshatom magam bele a calamares forrásába, pedig szinte alig értek valamit Pythonul, meg Céül.

3. Net

Ha elindul grafikusan a MATE, akkor ott, az nm-appletre kattintva be lehet állítani a dsl kapcsolatot. Legalábbis remélem.

4. sddm

Volt régebben nekem az UBK1 és UBK2 esetén, hogy egy sima systemctl restart sddm segített, a feketeségen egyedülálló mozgatható kurzoron. Nem csak live rendszeren, hanem telepítményen is.

https://github.com/uhulinux/ub-ubk2/issues/52

Talán automata beléptetéssel működésre bírható, de a lecserélése is megfontolható. A lightdm elég jól muzsikál, mostanában javítgattam, az wayland munkameneteket is el tud indítani. A gdm is. A többi (slim, lxdm, stb.) nem.

Imre most lxdm -el használja elégedetten az UBK3-at és vallatja. Nekem minden beléptetővel megy. A startx -et is ki kellett javítanom, hogy működjék...

1. Grafika
Már rég az nvidia megy az első amit telepítettem. Az logokban annyit találtam, a szenvedésem során, hogy valami authorizációs fájlt nem talált, a másik meg olyasmit írt, hogy nem tudja a megjelenítő számát.
Valószínűleg az új javítások kellettek hogy menjen a grafika, vagy a mate csomag rántott be valamit ami hiányzott.

2. Fstab
Így alvás után végiggondolva, lehet, hogy csak az újra telepített partíció UUID-je változott csak azzal pont nem foglalkoztam, pedig egyszer elindult mikor a swap partíció ellenőrzési sorrendjét átírtam de többet nem ugyanazzal a beállítással. Na jó fáradt is lehettem, és sok mindent csináltam párhozamosan, nekem az volt a lényeg valami működjön nem az hogy miért..:)

3. Net
Na pont az lett volna nagy segítség, hogy valamit tudjak kezdeni azzal, hogy nem megy a sddm, hogy pl. tudok azonnal apt-get-tel telepíteni nvidiát, mate csomagokat, vagy xdm-et gnomot akármit.
És nem kell live rendszert indítani meg a tartalék rendszer javításán küszködnöm, ha netet akarok. A netes keresgélésről már nem is beszélve. (Mondjuk valami failsfe-vel próbálkozhattam volna, na mindegy, talán ha a pofámba van nyomva a bootmenűben, akkor eszembe jut...)

Tesztelgettem én eddig is nagyon régóta használok UHU-t, csak eddig kussban voltam, főleg, ha magam meg tudtam oldani. De először a systemd, és most a dracut, stb. elavultá tette amit eddig magamra szedtem, a sok mókolásban, meg régebben a levelezőlistán kivül is talált az ember uhu információkat, fórumokon, blogokon, az utóbbi időben sajnos ezek már kikoptak.

most minden OK, van elég dolgom a PC-nélkül is; nekem tökéletesen megfelel a grafika kézzel indítása egyenlőre. Nem olyan rég (az előző upgrade után) is így volt, valamelyik frissítés javította.