[UBK users] PDF olvasó

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Május. 24., P, 14:29:05 CEST

> UBK1/32 alá még van belőle csomagunk, a 64 biten ez életképtelen.
> Ennek forrása mára már elérhetetlen, az UBK2-n és a leendő UBK3 -on
> sincs.
>
> Azért nincs és nem is lesz csomag, mert teljesen zárt kódú, a
> letölthető linuxos telepítő meg teljesen interaktív, egyedileg
> telepíthető minden gépre.
>
> Teljesen windóz stílus, minden benne van saját belső használatra.
>
> https://www.foxitsoftware.com/company/press.php?title=foxit-reader-now-available-on-mac-and-linux&id=408
>

> https://www.foxitsoftware.com/downloads/

> [...]
Futottam még egy kört ezzel a foxittal, nagyon szerettem volna belőle
csomagot tudjak belőle csinálni.

Az a baj, hogy a letölthető linuxos telepítőkkel készült csomagok a 64
bite és 32 bites egyaránt olyan libeket keresnek, amilyenek már már
régen nincsenek. Az UBK1 alatt is ki lett hajítva már például az agész
gstreamer10 banda (ez a 0.10 -es sorozat), minden átállt az újabbra. A
foxit meg pont ezeket keresné.
Qt5-öt használ, maga szállítja a qt5 cuccait saját magába fordulva, de
ez nem elég neki, kellne neki egy rakás külső is. A qt -je is régebbi
mint a mienk, és ráadásul ezek nem teljesen önmaguba forrulnak, mint
normális esetben az egy szállított önmagába forduló cucctól elvárható
lenne, hanem egy sereg külsőt is igényel, melyek mind régebbiek a
mieinknél. Ha lecserélem az egészet a mi újabbainkra, azzal meg az
elkészített programjuk nem fut, mert nem ilyen újakkal készült, mint a
mieink. A forrása zárt, nem kiadott, a kész bináris életképtelen, és
forrás híján nem aktualizálható.
Szeríntem a telepítőjével felerőszakolt is emiatt működésképtelen. Talán
UBUNTU, vagy DEBIAN alatt eldöcög, mert ott még őrizgetik ezeket az
igényelt  kövületeket.

Ezzel csak azt közlöm, hogy ez a foxit fejlesztő és kiadó gárda szinte
csakis a windózra koncentrál, a linux tábort annyira elhanyagolja, hogy
az általuk a számukra kibocsájtott cuccuk a legtöbb disztrón biztosan
életképtelen. Ezért aki foxit readert, vagy a hozzá méltó acrobat
readert akar használni, az jobb, ha kinyitja a buxáját és vesz egy
windóz10 -et, felrakatja azt egy hozzáértővel a masinájára egy pc, vagy
laptotty szervízben és az alatt fogja használni a foxit readert -t és
olvasgatni, kinyomtatgatni valamelyikkel a jelszóvédett pdf fájjlait.

A hasonló opera -val semmi probléma,a karbantartott és szintén zárt
forrásból készített binárisuk korrekten használható.