[UBK users] Pdf olvasó

Szines en at szinesuvegek.tk
2019. Május. 23., Cs, 15:16:06 CEST

Az Okular képes jelszavas pdf megnyitására. Legalábbis Libreofficeból készített jelszavas pdf-et megnyit. Ez megvan az ubk csomagok között.

64 bites foxit 2.4 letölthető innen - http://cdn09.foxitsoftware.com/pub/foxit/reader/desktop/linux/2.x/2.4/en_us/FoxitReader.enu.setup.2.4.4.0911.x64.run.tar.gzKicsomagolás után telepítéséhez nem kell semmi, csak kattogtatás, amint korábban jelezték. Így a felhasználói mappába települ. A gyökérmappába való telepítéshez a telepítő rendszergazdaként való futtatására van szükség.
Sajnos linuxon nem könnyű a pdf-es élet. Nekem nyomtatás végett gyűlt meg a bajom vele. Eddig az egyetlen amely megfelel a szükségleteimnek, az a Foxit Reader 1. Sajnos a 2.4-es nem képes arra, ami nekem az 1-ből kell - mármint ha az oldalt forgatom, kicsinyítem, nagyítom a nyomtatási paraméterek kiválasztásakor, akkor az oldalszélekhez viszonyítson és ne a nyomtatható felülethez - pl. A5-ös oldalt lefektetve az A4-re nyomtassak úgy, hogy annak a méretei megmaradjanak és ne csökkenjenek a nyomtatható felületre. És nagyon hiányolom a nyomtatási előnézetet mely Foxitban vagy Acrobatban megjelenik.  De ezek windowson sem mindig könnyen elérhetőek.
Acrobatot már rég nem használtam linuxon, mert a lap alsó kétharmadában, főleg, ha nagyobb kép, rajz volt nyomtatandó, megakadt az adat és ismételten nyomta ki az épp megakadás előtti sorokat addig, amíg a lap aljáig nem ért.