[UBK users] Valami régi, és mégis...

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Júl. 26., P, 22:08:51 CEST

> UHU Linux 1.2 Office CD, igen gyári kiadás.
> Ez egyből előhívta a régi szép időket, mikor is ez volt az első Linux
> amit sikeresen fel tudtam telepíteni, hiba nélkül, és ezzel kezdődött
> a Linux iránti érdeklődésem.
> Egy dolgot nem tudok megérteni, mégpedig hogy lehetnek olyan emberek
> akik nem tudnak egy ilyen történelmi emléket megbecsülni, és
> egyszerűen kidobják.
> Mindenesetre azt tervezem hogy ezt a rendszert egy külön merevlemezre
> feltelepítem, és meglátom képes lesz-e egy 1155-ös gépet kezelni.

Szerintem lesz olyan, amit nem tud kezelni, ez ugyancsak régi
hardverekhez készült, de egy próbát bizonyára megér.
Nagyon nagyot alkottak egykoron az UHU őskorában az alkotói, én sem
tudom megérteni, hogy miért hagyták magára, noha tudom, mindenki pénzből
él, és az akotói ennek híján inkább valami jobban fizetőt kerestek.

Van egy bíztató hírem azért. Sőt több is.
Az UBK3 dev ága már végre túllódult a kritikus szakaszán, sikerül életre
kelteni a systemd-242 -t. Nagy volt a hallgatás eddig, mert ezzel az
elődök által, az akkori viszonyokhoz írt profi rendszerindító
mechanizmusukat ki kellet dobni, mert a mai világban már teljesen
életképtelen, használhatatlan. Az UBK3-dev isó letöltése még nagyon nem
ajánlott, de én bízom benne, hogy jobb lesz sok "nagy" distribúció
isójánál és rendszerénél.
Az UBK2 és UBK1 még a régi módon indul, nagyon jó rendszerek, de a
karbantartásuk egyre nehézkesebb, egyre inkább ellehetetlenül.