[UBK users] UBK3 - Gnome-commander

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Jan. 14., H, 13:48:02 CET

> *Az UBK3 meg nem véletlen teszt titulusú még.*
>
> Az UBK3 ftp tárolója nem sokára szinte teljesen üres lesz és csak
> újított alapok lesznek oda rakva, melyek az összes többi újra
> legyártását igényli.

Kedves toccata!

Most teljesen üres az ftp.

Egyelőre semmit ne tégy a telepítményeiddel, csak használd őket úgy,
ahogy vannak.

A telepítményeid ráfrissítésének technikáját mos tömören leírom, melyet
csak akkor szabad elkezdeni, ha teljesen kész lesz a teljes UBK3
csomagkészlet. Ha előbb kezdenéd el, fennáll a veszély, hogy valami
telejesen működésképtelen lesz a most szénem működő rendszereden.
A legjobb, ha a személyes cuccaidról (levelesládák beállításai,
dokumentumjaid, satöbbi) csinálsz valahova egy biztonsági mentést.

Továbbá a legkisebb méretű létező desktopon jó elvégezni és egyhuzamban,
míg végére nem érsz. Én ezt az lxde -n, vagy icewm -en fogom megejteni a
synaptic csomagkezelővel.

Ajánlatos minden nélkülözhető csomag előzetes eltávolíttatása, hogy
gyorsabban végetérjen az egész műtét.

Ugyanis minél kevesebb csomagból áll a rendszer, annál kisebb a
tévesztés lehetősége. Akár teljes desktopot (például kde, gnome el lehet
távolíttatni, utána a synapticcal a szügségteleneket, azaz automatikusan
eltávolíttathatókat is mind lekapatni.
Ezt a tárolóról való ráfrissítés előtt célszerű megejteni.

Ha ez kész, rányomsz a tároló frissítése gombra. Ezután a telepített
csomagok listáját varázsolod elő a baloldali listából a megfelelő gombra
kattintva.
Ekkor a telepített csomagokat elkezded kijelölni ABC szerint egyenként,
vagy csoportonként az egér jobb szemével frissítésre, ha az frissíthető
csillagos. Ha nem csillagos akkor újratelepítésre, amennyiben a
telepíthető verziószám azonos, ha azonban ez nem lehetséges, akkor a
verzió kikényszerítése menüpontból a legördülő listáből az ftp-n lévő
verzióra történő kikényszerítést, azaz visszafejlesztést kell választani.
Valamennyi feltelepített csomagot le kell cseréltetni az ftp-n lévőre.
Ha a frissítés miatt más csomagokat is kijelöltet telepítésre, vagy
frissítére, akkor azt okézni kell, majd egy-egy ilyen egyenkénti, vagy
csoportos kijelölés után ezeket a műveleteket végre kell hajtatni a
végrehajtatás gombra kattantva.

Ezt a műveletsort szakadatlan, újraindításmentesen kell végeztetni, míg
valamennyi csomagot le nem cseréltettél az ftp-n lévőre.

Ezután újraindítható a rendszer és fel kell készülni akár a legroszabbra
is. Ha rendben megy újra a rendszer, akkor lehet örülni, telepítetgeni,
akár a teljes gnómot is újra, ha valami hiba van, azt meg jelezni.