[UBK users] UBK3 próba

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Sze. 8., Szo, 18:56:42 CEST

2018. 09.  8, szombat keltezéssel 16.56-kor ! Annonymous ezt írta:
> Na megint én! Nekem úgy tűnik, sanszos megint a NetworkManager kavar
> be. Látszólag onnantól nem tudok semmit megnyitni kb. mikortól a
> NetworkManager kinyögi, hogy kapcsolat bontva (vagy én bontom) mivel
> nem tudott csatlakozni a vezetékes hálózathoz, mivel a net dirktbe
> van kötve, oda meg be kell jelentkezni jelszóval. Viszont ha kimegyek
> terminálba ctrl+alt+Fx-el és nyomok neki egy "systemctl restart
> display-manager"-t akkor működni tűnik minden.
> Annyi különbséget látok, hogy mikor gyorsan megnyitom a
> terminálablakot még a kapcsolat bontása előtt akkor a gép neve simán
> [...]

Na végre, egy valamirevaló infó, amivel tudunk talán valamit kezdeni.
Van a listatagok között nálam okosabb hálózat tudor, biztos fog
reagálni, jó ötlettel előállni.
ADSL -ed van? Régen volt nekem, azzal gond volt egykoron, még UHU-3
alatt, amit akkor megoldottunk. Az egyáltalán nem tudott csatlakozni.

Van még az USB -s mobilnetem is, mely pppoe -vel csatlakozik, azzal
nekem is volt gondom, egy laptopra telepített rendszernél, mert a
nyomorult megváltoztatta a hostname -t, tehát a grafikus felületen
semmi grafikus alkalmazás nem indul, mert az X már egy adott hostname
-val indul. net csatlakozás esetén ezt megváltoztatta a telenor minden
csatlakozáskor, egy random generált hostname -ra. UBK1 esetén!
Ott úgy oldottam meg, hogy a hálózat feléledése után kilépek az sddm-be
és újból belépek a mate felületre, ekkor már a telenor által generált
hostname lesz érvényes és minden grafikus alkalmazád nyitható. Hálózat
bontás esetén viszont újból ki/be kell lépni, hogy működjenek (hálózat
nélkül) Mind a mai napig így tudom csak használni.

Gyanúm, hogy nálad is hasonló lesz a gond, mint nekem a mobilnettel.

Az asztal gépek, amikhez hozzáférek,routerrel csatlakoznak, ezért
nyilván nem tapasztalok semmi gubancot.

Nálam a /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf fájlja, amivel az UBK3
telepítményem működik és folyamatosan tesztelek az alábbi:

[main]
plugins=keyfile,ifupdown
dhcp=dhclient

[ifupdown]