[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Már. 27., K, 11:36:43 CEST

Telepítettem a legújabb, tegnapi iso-t.

Sajnos azon kívül, hogy az Atril az alapértelemezett pdf nézegető MATE-n és a Pluma pedig a szövegolvasó, minden előző hiba megmaradt. Amire most lettem figyelmes, előbb ezt nem néztem meg, hogy ha a szöveges fájl, pl. sima txt kiterjedésű esetén is, ha ez a fájl egy csatol tárolón és nem a felhasználói könyvtárban van, akkor a rendszer alapértelmezetten futtathatónak értelmezi, így amikor megnyitom először megkérdi, hogy futtassa vagy megnyissa vagy stb. az illető fájlt. A tulajdonságoknál át sem tudom állítani, hogy ne értelmezze futtathatónak, mert nem engedi a változtatást.

Telepítéskor a tintahalban nem látszanak a már előzőleg telepített rendszerek, és telepítés után a grubban sem jelennek meg. Telepítés után sem a telepített rendszeren a grub-mkconfig parancsra a 30-as osprober sem talál semmit. Valószínüleg a calamares ennek infóit olvassa be és ezért nem talál semmit. Ha újratelepítem a grubot, akkor sem változik semmi. Csak úgy tudom most már a telepített rendszereket felismertetni, ha az ubk1-en levő grubot telepítem, amely egy ubk-s fokkal frissebb az ubk2-n levőhöz képest.

Ezt a lépést - mármint az ubk1-ről való grub telepítését ha a live iso-n teszem meg, akkor a tintahalban is szépen megjelennek a már telepített rendszerek.

KDE-n ugyanúgy, az Alt+Tab és az Alt+F2 nem működik, a felhasználó nincs regisztrálódva a KDE rendszer felhasználó listájában, a nem qt-s alkalmazások színei sem alakulnak a KDE-ben beállítottaknak megfelelően.