[UBK users] UBK2

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Már. 19., H, 14:08:28 CET

Gondoltam, kísérletezgetek, vajon mi okozhatja a hangproblémákat. UBK1-en is ugyanazok voltak a gondok, kíváncsi voltam, hogy a UHU3 hogyan viselkedett, s ha rendben, akkor esetleg valami régebbi csomagot átemelve az UBK2-be ment volna-e rendesen. De hát erre, nagy szomorúságomra, nem kerülhetett sor. Ugyanis hétvégére már az UHU3 elszállt. Nem tudom mikor, de a tegnap már U HULT helyét találtam :(.

Ugyanígy történt a 2.2-es tárolóval is. Értem, hogy korlátozott a tárhely, és tovább kell lépni, de úgy éreztem, mivel csak páran vagyunk akik errefelé mozgolódunk, legalább egy értesítés kerülhetett volna a levelezőlistára, azok számára akik használjuk az adott rendszereket. Legalább tudjunk róla pár nappal azelőtt, hogy amikor legközelebb kell valami, már "ne legyen szükségünk rá", ne keressük, mert úgy sem találjuk meg :P.

No, de a hanggal kapcsolatosan annyit megtudtam, hogy a KDE kavar be. Az offline telepített MATE-n minden rendben van. A KDE valamit kapcsol amikor a KDE felületre belépek, és nem kapcsolja ki, vagy nem állítja vissza, ha kijelentkezek. Ugyanis, ha először MATEba lépek, a hang rendben van, de ha utána átlépek KDE-be, ott nincs rendbe, kijelentkezve és visszalépve MATE-ba itt sincs már rendbe. Újraindítás után MATE-ba lépve először, itt minden rendben. KDE semmilyen változatban nem kezeli megfelelően a hangot, még ha először is oda lépnék be, akkor sem.

Próbáltam online telepítést is, ahol csak a KDE van. Ugyanazok a hibák jelentkeztem, mint amiket eddig jeleztem, beleértve azt is, hogy a KDE felhasználókezelőjében nincsen regisztrálva a telepítéskor regisztrált felhasználó.

Ami pedig a színváltoztatást illeti Qt és Gtk alapú alakalmazások esetén KDE-n, a színválasztásnál hiába van kapcsolva, hogy a nem qt alapú alkalmazásoknál is változzon az aktuálisra a szín, ez nem történik meg - Manjaron pl. működik

A MATE-n még pár apróság amit javítani kéne:

Exaile: Gstreamer kiegészítőket telepíteni, mert nem lehet pl. mp3-kat lejátszani vele.

Azlapertelmezett pdf kezelő a telepített MATE-n Gimp és nem az Atril

Alapertelmezett szovegolvaso Joe s own editor EMACS emulation és nem a Pluma.

A Calamares.desktop átnevezése Telepítőre