[UBK users] UBK2

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Feb. 28., Sze, 13:07:29 CET

> Közben eszembe jutott még egy-két felmerült kérdés.
> Én a 64 bites rendszert telepítettem, de a synapticban a 64 bites mellett a 32 bites tároló alapértelmezetten csatolva van, azokat a csomagokat is betölti. Én kikapcsoltam a 32 bites tárolót, mert úgy gondoltam, fölösleges és zavaró.
> Volna valamilyen haszna vagy szüksége a 64 bites rendszernek 32 bitről telepíteni?

Nem lehet 32 bitről telepíteni 64 bitest.
Nem lehet keverni a csomagokat, a mi 64 bites rendszerünk tiszta, valódi
64 bites rendszer, a 32 bites cuccok életképtelenek rajta.
A 32 bitesen meg a 64 bitesek életképtelenek. A 32 bites rendszeren el
lehet indítani ugyan ál 64 bites módban is, de ekkor csak a
rendszermodulok és a kernel 64 bites, minden más továbbra is szigorúan
32 bites, mert csak azok életképesek.
Az, hogy csak a telepített rendszernek megfelelő architektúrájú
csomagokat sorolja fel alapértelmezetten a synaptic, még megoldásra vár,
tudunk róla. Egyelőre az egyik amúgyis értelmetlen lehetőséget ki kell
kapcsolni benne a tárolók beállításánál.

> És van-e lényegi különbség az ftp://ftp.ubk.hu, ftp://download.ubk.hu és a http://download.ubk.hu felhasználói vagy szolgáltatói szempontból? Tudom, hogy más-más protokoll, csak normális esetben az UHU-n miért használjam az egyiket, a másikat vagy a harmadikat? Konkrét tapasztalatom csak annyi, hogy kb. 4 éven keresztül egy egyetemi bentlakásban volt használatos a gép, ott az ftp nem működött - gondolom biztonsági okokból - a http-t használtam és általában arra állítom most is, mert azt biztosnak vélem, hogy bárhol működik. Viszont általában azt vettem észre, hogy az UBK-s telepítések esetében általában mintha az ftp.ubk.hu van legtöbbször bekapcsolva. Van ennek egy oka?

A lehetőségek többesszáma csak nem baj?

> A múlt héten talán volt egy hosszabb kiesés, hogy egyik sem volt elérhető, még a http://ubk.hu sem. Ekkor beütve a http://www.ubk.hu -t egy levelezőlista jött be, de nem a használatos levelezőlisták. Tehát egy dolog jön be a http://ubk.hu -ra és más a http://www.ubk.hu -ra.

Igen, mert a tárhelyet annak bérlője (Rezső) átalakította, egy ideig
ideiglenesen semmi nem volt rajta, csak a levelezőlista.

> Amúgy ha kisebb képernyőn vagy böngészőablakban nyitom meg az ubk.hu kezdőoldalt, a bal oldali linkek mindig ráfutnak a főmezőre.

Ennél nagyobb bajunk ne legyen!