[UBK users] Gnome

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Feb. 23., P, 10:43:22 CET

> Sziasztok!
>
> Elvileg feltettem a Gnome-ot. A Synapticban kijelöltem mindent, ami
> gnome-mal kezdődött, plusz mindent, amit kértek még.
>
> Ám valami mégse kerek.
>
> Ugyanis belépés előtt tudom választani a Gnome-ot és Gnome classicot,
> be is tudok lépni mindkettőbe, ám nem látok köztük különbséget (pedig
> kellene lenni rendesen1), és nincs tálca sem, valamit az Alt+F2-re se
> történik semmi.
>
> Mit kell még feltenni?

Valószínűleg a gnome-classic indul el nálad minden esetben, az openGL
hiány miatt.
Tácát ne keress, az a gnome3 -nál megszűnt.
A gnome feltelepítéséhez elegendő a gnome-core metacsomag feltelepítése.
MInden más csak sallang, a legtöbbje a gnome-apps metacsomaggal
feltelepíthető.
A gnome hardver gyorsítós videókártyát igényel a teljes működéséhez,
azaz openGL -t, végső esetben mesa-GL-t.
Milyen videó megjelenítő eszközöd van?
A gnome3 nvidia, intel esetén azonnal működik minden varázslat nélkül,
ati esetében lehet, hogy kell a mesa-galliumpipe csomag is.
A gnome-panel csak a gnome-fallback módban van, ez akkor van csak, ha a
gnome valamiért nem tud rendesen elindulni, ekkor ezt ki is írja
figyelmeztetésképp.