[UBK users] UBK1 + KDE

! Annonymous rdszemet at freemail.hu
2018. Feb. 12., H, 11:36:32 CET

-------- Eredeti levél --------

Feladó: ! Annonymous <rdszemet at freemail.hu>
Dátum: 2018 február 12 11:32:21
Tárgy: Re: [UBK users] UBK1 + KDE
Címzett: users at lists.ubk.hu <users at lists.ubk.hu>

-------- Eredeti levél --------

Feladó: Kiss Attila <attus at enterpriseforever.com>
Dátum: 2018 február 11 20:38:45
Címzett: users at lists.ubk.hu

> Hát már nagyon régen volt, valami olyasmi hogy mikor bejelentkezik az
> internetre megváltozik a felhasználónév a rendszerben, és emiatt utána
> nem indultak a programok. A családban máshol ahol rooter-el
> csatlakoznak a net-re ott rendben van, de mikor sima pppoe akkor addig
> működnek a programok amíg nem csatlakozok a net-hez.
Nekem ez akkor van, ha a telenor mobilnettel csatlakozok (szintén
pppoe), a telenor megváltoztatja a hosname -t és ezután nem lehet
grafikus cuccot használni.
Ezt én úgy oldottam meg, hogy a grafikus felületen (MATE) alatt
rácsatlakozok a hálózatra, majd kilépek a MATE -ból, majd az sddm -ből
újra belépek. Ekkor a MATE már a telenor által kiosztott hostname lesz a
grafikus felület alapértelmezettje, ezért bármilyen grafikus alkalmazás
elindul. Míg a hálózat él, mert ha lecsatlakozom, akkor újra kezdődhet a
ki-be lépés.
Nem tudtam rájönni, hogy ezt hogyan lehetne kiküszöbölni, de valóban
idegesítő. Nagyon intenzíven túrtam a világhálót ez ügyben, sikertelenül.
Aztán úgy véltem, hogy ez a net szolgáltató marhasága, erőszakossága,
nem erőlködtem tovább.
Ha van valami jó ötlet, csak rajta!