[UBK users] Felhasználókezelési lehetőségek

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Dec. 27., Cs, 10:46:23 CET

2018. 12. 23. 20:34 keltezéssel, toccata írta:
> Ám ismét egy újabb problémba botlottam. Ugyanis nem találok módot a
> beállításoknál sem újy felhaszáló létrehozására

Felhasználó kezelést grafikus felelületen csak ezek az általánosabban
használt grafikus környezetek boztosítanak a beállítóközpontjaikban:

gnome, plasma, cinnamon, lxqt

A többiek nem! Ilyenek például a mate, lxde, icewm, jwm, a boxok, a
csempézők valamennyien.

Ezekből csupán a mate a kínosabb, mert ugye csak ez van az uhu telepítő
isóinkon és ez telepedik offline módban telepítve.

Aki nem otthonos a konzolos rendszergazdai adminisztrációs parancsokban
az a felhasználóit kezelheti grafikusan akkor, ha feltelepíti az arra
képes desktopok valamelyikének rendszerbeállítóját, vagy magát a desktopot.

Mondjuk az lxqt a legkisebb ezek közül.

A másik lehetőség az "useradd, userdel", satöbbi rendszergazdai
parancsok használata, melyek ugyancsak óvatosan és körültekintőn és
saját felelősségre használandók.

Nem írom le ezek használatát, tessék elolvasni hozzá a man lapjukat,
vagy böngészni előbb a világhálón.

"man useradd" "man userdel" "man passwd" és így tovább.

Attila