[UBK users] UHU Netbook Edition

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2018. Dec. 23., V, 20:12:11 CET

2018. 12. 23. 19:02 keltezéssel, toccata írta:
> Nos, most előjött egy hiba.
>
> Szeretném lecserélni az sddm-et gdm-re. A MATE úgy tűnik, marad és
> szokjuk egymást. Gdm feltetlepítése rendben megtörtént.
>
> Terminálba bejelentkeztem mint su, majd kiadtam:
>
> systemctl stop sddm --- ekkor az egész grafikus felület megszűnt és
> karakteres felületen találtam magam.
>
> Kiadtam:
>
> systemctl start gdm --- ekkor viszont nem történt semmi.
>
> Reboot után újraindult a rendszer, ám így nem tudtam kipróbálni a
> gdm-et. :(
>
> Tipp?

Hmmm.

Nekem hibátlanul működik.

Én leállítottam az sddm -et, és a systemctl start gdm -re elindult.

Jó, nem azonnal, várni kellett mintegy fél percet, mire hajlandó volt
jelentkezni.

Addig teljes setétség honolt, majd jött egy magányos kurzor a
feketeségen, majd teljes pompájában a gdm beléptető.

A systemctl enable, vagy disable csak engedélyezi, vagy tiltja a
rendszer induláskor történő szolgáltatást.

Egyszerre csak egy grafikus beléptető lehet engedélyezve.

Wailand felületre történő belépésre csak az sddm, vagy gdm használható.

Én kipróbáltam valamennyi létezőt (lxdm,gdm,sddm,lightdm,slim), mind
működik.

A gdm -et a systemctl nélkül is el lehet indítani.

Be kell írni a konzolon: gdm