[UBK users] users digest, 6 kötet, 20 szám

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2017. Május. 11., Cs, 23:26:49 CEST

Thu, 11 May 2017 21:05:47 +0200 -n
János Pintér <pjuhulinux at gmail.com> írta:

>Köszönöm...
>Töröröltem 64 végüeket, igy frissités befejeződött.
>De new végüek nem törlődtek automatikusan. Töröltem root-ként mc-vel.

Igen, ezt az initrd-t készítő mkinitrd-installedkernel script tenné
meg, az új initrd elkészítése után.

>Miért szedte a csomagkezelő a 64-eseket?

Milyen 64-eseket?

>Ez egy kb 7 éves laptop, hagyjam abba a további frissitéseket, s
>örüljek, hogy müködik? De pl. az Abevjava elvárja a frissitéseket?-ha
>jól tudom, és a böngészők is.

Igen, az abevjava, böngészők frissítése ajánlott.
De a kernelt nem szükséges frissíteni, ha minden eszköz, ami a gépben
van, jól működik.
Sőt, egy 7 éves gépnél a kernel folyamatos frissítése nem is célszerű,
mert ahogy folyamatosan kerülnek be az új eszközök támogatása az új
kernelekbe, úgy a régi eszközök támogatása is folyamatosan megszűnik.
A legegyszerűbb, ha zárolod a kernel csomag verzióját: a synapticban
megkeresed a kernel csomagot, kijelölöd, majd a Csomag menüben
kiválasztod a Verzió zárolása opciót.

--
R.