[UBK users] UBK frissítések [ UHU-Linux UBK1 user/attus ]

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 8., Sze, 15:33:19 CET

> Üdvözletem
>
> Volna egy olyan kérdésem, amire egyszerűen nem találom a választ: Az
> UHU 3 LTS gnome3 és az UHU 3  Mate telepítése után egy sötét képernyő
> fogadott ahol csak az egér kurzor volt csak látható.
> Elméletem szerint már a telepítés befejezése utáni újraindításkor
> összeomolhatott a rendszer. De ez még hagyján mert a blackPanther
> Linux 11 is ugyan ezzel a képpel fogadott.
> A Mint 13 Xfce és Mint 17 Mate, Kiwi 12.07, Xubuntu 14.04, és még a
> korábbi UHU 1.2 Office és a 2.1 rc2 is stabilan feltelepült a gépemre,
> [...]
Az UHU LTS gnome3 esete ismert hiba, ritkán sikerül róla közönségesebb
halandónak a telepítménybe életet verni.

Egy tipp:

Ha a CPU nem ismeri az SSE2 utasításkészletet, a Mate is az általad
említett jelenséget produkálja, mert a Mate grafikus beléptetője az
sddm, az üdvözlő felületének a megjelenítéséhez SSE2 képes processzor kell.
A live dvd -n ez nem okoz gondot, mert ott automatikus beléptetés van,
amikor az üdvözlő képet átugorja, ez a "hiba" csak a feltelepített
rendszeren mutatkozik.

Ha valóban SSE2 hiányos a CPU, akkor rendszer helyreállítási módban
indítva le lehet tiltatni az sddm automatikus indítását és le lehet
cserélni vagy a gdm -re, vagy a lightdm beléptetőre, amelyeknél ilyen
gond nincs.
Esetleg az Xfce isóról telepítesz, ami alapértelmezetten lightdm
beléptetőt használ.