[UBK users] wifi hiba

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 11., Sze, 16:41:51 CET

> Indítottam a wicd-t és szerinte sincs wifi a gépen. :( Pedig van és
> nem csak szerintem, hanem mint korábban is írtam windóz szerint is és
> egy másik UHU3 szerint is van és hiba nélkül működik. Ahogy erről is
> tette Karácsonyig, amikor is megleptem magam egy teljes rendszer
> frissítéssel, aminek eredménye képpen nem megy a wifi. Mintha nem is
> lenne.
> Lásd a mellékelt képet.
>
> A másik UHU3ról honnan és mit kellene átmásolnom ebbe, hogy működjön
> ismét?

Semmit nem kell átmásolnod, az úgysem segítene. Úgy néz ki, hogy
bebizonyosodott az, hogy a frissítés után nem vesz tudomást a frissített
rendszer a wifi hardver eszközödről, vagy ha tudomása van róla, akkor
nem tudja használatra késszé tenni. Teljesen független az eseted a
hálózat beállítására szolgáló szoftvertől, mint ezt most már a wicd is
megerősíti.
Ez véleményem szerint várható is volt, ha a többi hálózatbeállítóval sem
jutottál sikerre.
Windózon egy hasonló eseteben a wifi eszközhöz mellékelt, vagy a
hálózatról letöltött drájver feltelepítése szokta használhatóvá tenni az
eszközt.

Tehát, hogy tovább lehessen lépni, tudni kellne a wifi hardvereszközöd
nevét, fajtáját. Ebben segítségedre lehet a windóz.
Továbbá azt is kellene tudnunk, hogy a mostani felfrissített rendszer
tudomást szerez egyáltalán a létezéséről?
Nem akartam parancssoros eszközöket felsorolni, de ez most már esetedben
elkerülhetetlen. És persze mások érdekében is, akiknek esetleg hasonló
eszköze van.
Tehát szükségünk van egy lspci kimenetre, amely felsorolja a rendszer
által észlet és a PCI busz rendszerre csatlakoztatott eszközöket.

Egy terminálban, amelyet ott nyitsz, ahol írási jogod is van, kiadod ezt
a parancsot, ha pci (alaplapi, vagy pci buszba dugott, vagy laptopos az
eszköz):

/usr/sbin/lspci > lspci.txt

Ekkor létrejön egy lspci.txt nevű fájl, amelyet elküldesz nekünk.

Továbbá, ha usb eszközröl van szó:

/usr/bin/lsusb > lsusb.txt

Ekkor ezt az lsusb.txt fájlt küldöd el.

Szükségünk lehet egy dmesg kimenetre, amit terminálban tudsz
rendelkezésünkre bocsájtani, ez megmutatja, hogy mi is történt a
rendszer indításakor.

dmesg > dmesg.txt

Ez a dmesg jó hosszú lesz, nem árt majd betömörítve rendelkezésünkre
bocsájtanod.

Ha ezek megvannak, akkor lehet, hogy tudunk érdemben segíteni, ezek
nélkül már biztosan nem.

Megjegyzem, ennek nem volna szabad előfordulnia, tehát másoknak is
segítesz, segítünk, ha megoldjuk a problémádat.