[UBK users] frissítések

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Dec. 14., Cs, 22:49:36 CET

> [...]
> és szereném frissíteni, ert a nálam lévő verzió nem hajlandó működni. Ám
> hiába indítom el a Synapticot, azt mondja, nem található az
> ftp://ftp.ubk.hu/pkg/3/main ./
>
> Megnéztem az ubk.hu-t és ezt látom:
> UHU-Linux UBK1
>
> deb http://download.ubk.hu/pkg/UBK1/main ./ vagy
> deb ftp://ftp.ubk.hu/pkg/UBK1/main ./ vagy
> deb ftp://download.ubk.hu/pkg/UBK1/main ./
>

> UHU-Linux ISO az ubk-s frissítésekkel:
> http://download.ubk.hu/iso/ vagy
> ftp://ftp.ubk.hu/iso/
>

> Ez mivel másabb, mint az én verzióm (LTS)?
Az UBK1 teljesen más, saját uhu baráti kör kiadás és a RIA csúfnevet viseli.
MInden jóval frissebb (kernel, satöbbi) rajta, mint az UHU-3 (LTS)
esetén. Van belőle tiszta 64 bites is, mely minden porcikájában 64
bites, és van az LTS-hez hasonlóan 32 bites kevert verzió is, ami dupla,
32 és 64 bites kernelt tartalmaz, de minden egyéb cucc rajta 32 bites.

Holnapra lesz hozzá újabb 32 és 64 bites isó, amely az összes lényeges
frissítést tartalmazza és naprakész.

Az UHU 3 -hoz már csak nagyon ritkán végzünk frissítéseket.

A skype már elavult, leálltak a karbantartásával, a 32 bites verziója
teljesen megszűnt, nem tudod felfrissíteni. A legutolsó UBK UHU-3
verziója: 4.3.0.37, ez megegyezik a hivatalos (LTS) verzióval. Sőt,
ugyanezen verzió van az UBK1 (RIA) 32 és 64 bites kiadás
csomagkészletében. Ha nem működik már, annak az idő múlása az oka,
működőképessé tenni talán már nem is lehet.
A skype helyett a ghetto-skype használata az ajánlott.
https://github.com/stanfieldr/ghetto-skype Ez napjainkban is
folyamatosan fejlesztve és karban van tartva.
RIA alá van belőle csomag 1.5.0 verzióval 32 és 64 bitre egyaránt,
UHU-UBK 3 -hoz meg 1.4.1 verzióval.
Ha felfrissíted az UHU-3 (LTS) -t az uhu-3 ubk verzióra, akkor
használhatod a ghetto-skype csomagot. De egyszerűbb a frissítésnél a
letöltött isó kiírása pendrájvra és arról az újratelepítés, mert az UBK
UHU-3 is nagyon sokban különbözik az LTS -től. Persze a személyes
adataidat mentsd ki előbb feltétlenül! Ha meg új telepítésnél döntesz,
akkor inkább az ubk1 az ajánlott, mert azt még karbantartjuk.

> Kicsit kutakodtam és találtam ezt az oldalt:
> http://download.ubk.hu/pkg/3/main/i386/
>
> Ez való nekem? Innen tudok frissíteni? Hogyan?
Tudsz, ha felveszed ezt a címet a synaptic tárolójába, ez a mostani
helyes cím az ubk UHU-3 -hoz. Csak ez legyen a synaptic tárolói közt, ha
az ubk verziót akarod használni. Az UHU 3 (LTS) hivatalos tárhelye
továbbra is ez: ftp://uhulinux.hu/dists/3/
LTS hivatalos utolsó frissítési dátum: 2016.06.22.
> Innen letöltöttem a skype_4.3.0.37-1.5_i386.uhu a saját mappámba, majd
> (rootként) kiadtam a
> dpkg -i /home/gabor/skype_4.3.0.37-1.5_i386.uhu
> parancsot, aminek az alábbi eredménye lett:
>
> dpkg: warning: 'ldconfig' not found in PATH or not executable
> dpkg: warning: 'start-stop-daemon' not found in PATH or not executable
> dpkg: error: 2 expected programs not found in PATH or not executable
> Note: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin
> and /sbin
Igen, mert kétféle root van.
1. su
2. su -

A - jellel ellátott root számára elérhető csak az ldconfig, mert az a
/sbin mappában található és ő látja azt. A sima root örökli a
felhasználó útvonalait, az viszont nem tartalmazz a /sbin útvonalat.