[UBK dev] [UBK users] UBK3 kinyírtam!

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Nov. 4., H, 08:35:52 CET

2019. 11. 04. 6:49 keltezéssel, ! Annonymous írta:
> Hát megszenvedtem vele, de úgy néz ki most nagyjából megy az új rendszer.
> -Először akármit csináltam a bejelentkezésnél, a grafikus felület
> indulásánál (ahogy írtad) feketeség fogadott, egér kurzorral. (intel
> alaplap, geforce 8400 GS vkártya)
> Itt egy kis észrevétel: Nagy segítség lett volna, ha van beállított
> netem, mert parancssorból fogalmam sincs, hogy tudnám beállítani a
> netet; nyilván a jelszót nem lehet csak úgy beírni valami
> konfigurációs fájlba. Próbáltam hálózattal telepíteni, de sajnos nem
> örökölte meg a net beállításokat. Mondjuk ez lehet csak az én
> [...]

MInden észrevételed hasznos, várjuk az újabbakat! Öröm, hogy működik a
dracut init rendszer, és az új gyökér fájlrendszer felépítés.

Szaporodunk, mint tesztelők.

:-)

A gondok...

1. Grafika

Új információt szolgáltattál, sajna úgy néz ki, hogy nem intel GPU
specifikum az sddm feketeség.

A grafikus kártyádhoz passzoló nvidia csomag az nvidia-340. Az
nvidia-390 és nvidia csomagokban lévő driver már nem támogatja a tiedet.
A kiinduló információs lap: https://www.nvidia.com/de-de/drivers/unix/

Valószínűleg nem kell feltelepítened, a nyílt forrású nouveau is
elegendő, wayland képes. Az nvidia csomag feltelepítése lehet, hogy
megoldja az sddm problémát, de akkor a wayland használatáról le kell
mondanod, nem mintha a wayland a mostani állapotában nyújtana némi
előnyt az X -hez képest. Az nvidia használata inkább csak játék és videó
mániásoknak lehet némileg jobb. Nekem GeForce GTX 660 Ti GPU -m van,
kifogástalanul dolgozik a legújabb nvidia és az nvidia-340 csomaggal és
azok nélkül is.

Rezső most csinál egy teljes qt5 javítást, melyhez temérdek csomagot
kell újragyártani, köztük a rakoncátlankodó sddm -et, mely szintén qt5
alapú. Csak remélni lehet, hogy ez a qt5 javítás megoldja.

2. A fstab

Úgy néz ki, hogy ez sem egyedileg előforduló hiba.

A calamares telepítő nem csak nálad, hanem például Imrénél sem készített
normális, hibátlan fsab -ot, kézzel kellett neki is kiigazítania, nálam
rendeset csinált. Az okról egyelőre lövésem sincs. Talán nem mindegy
neki, hogy milyen célpartíciókra telepít és miket észlel? Biztosan
kijavítanák a calamares fejlesztők, ha ez jelezve lenni nekik, tudnának
róla, de ehhez reprodukálási módot is közölni kellene, meg azt is, hogy
ez milyen disztribúció esetén fordul elő. Ez utóbbi meg még nincs! Ők
csak a nagy disztribúcióknál előforduló hibákkal (FEDORA, UBUNTU, ARCH,
satöbbi) tudnak érdemben foglalkozni. Mindegyik disztribúció a maga
problémáinak kiigazítására rengeteg saját bejáratú módosítást eszközölt
a calamares telepítőjénél, mi is. Sajna nekünk kellne ezt végülis
megoldani, de ehhez komoly python, meg C programozási ismeretek kellenének.

A fstab ügyben már csinálta némi "javítást" a calamares -ben, mely nálam
már javulást hozott, Imrénél is volt, hogy sikerre vezetett ez. De volt
olyan telepítése azóta, melynél ismét előjött ez a fstab készítési hiba.
Most nálad is újra.

Fujj... Megint áshatom magam bele a calamares forrásába, pedig szinte
alig értek valamit Pythonul, meg Céül.

3. Net

Ha elindul grafikusan a MATE, akkor ott, az nm-appletre kattintva be
lehet állítani a dsl kapcsolatot. Legalábbis remélem.

4. sddm

Volt régebben nekem az UBK1 és UBK2 esetén, hogy egy sima systemctl
restart sddm segített, a feketeségen egyedülálló mozgatható kurzoron.
Nem csak live rendszeren, hanem telepítményen is.

https://github.com/uhulinux/ub-ubk2/issues/52

Talán automata beléptetéssel működésre bírható, de a lecserélése is
megfontolható. A lightdm elég jól muzsikál, mostanában javítgattam, az
wayland munkameneteket is el tud indítani. A gdm is. A többi (slim,
lxdm, stb.) nem.

Imre most lxdm -el használja elégedetten az UBK3-at és vallatja. Nekem
minden beléptetővel megy. A startx -et is ki kellett javítanom, hogy
működjék...