[UBK dev] Fwd: Re: ubk3 telepítés UEFI

peritus peritus at freemail.hu
2019. Aug. 15., Cs, 17:40:07 CEST

Hali!

2019. 08. 14. 19:31 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Szerintem le kéne ideiglenesen tiltani az sddm-et, hogy ne próbálkozzék,
> de ez nem lehet végleges megoldás.
>
> Rezsőnek volt ilyesmi villogása az sddm -el a rendszere frissítésekor,
> majd biztosan megmondja a tutit!

A villogást valóban meg lehet szüntetni a display-manager.service
tiltásával, viszont így terminálban kell belépni és startx-szel
lehet grafikát indítani. :(
Ez tuti nem megoldás.

> Lehet, hogy a te kezdeti UEFI -s alaplapodra nincs jól szabva ez az
> egész és a laptottyodra már jobb.

A laptopon készült usb-s külső meghajtóra készült telepítmény
hazavágta a beépített merevlemezen lévő telepítmény rendszerbetöltőjét
:(  cserébe viszont a villogást leszámítva jól működik az asztali gépen
uefi módban.

Ezen a telepítményen a partíciók csatolása már jól működött kivéve a
swap-ot aminek a csatolása másfél perc matyizás után sem sikerült.
A meglepi akkor jött amikor ki akartam pöckölni at fstab-ból, két swap
partíció bejegyzés volt benne, egy fals és egy a valódi!!!
Valamit a calamares nagyon elszúrt pedig nem is azzal partícionáltam,
a partíciók előre el voltak készítve.
A fals sor törlése után az is ok. Lehet, hogy az előző kísérleteknél is
ilyesmi hiba lehetett?

Ez a levél már az új telepítményről megy.