[UBK dev] ubk3 telepítés UEFI

peritus peritus at freemail.hu
2019. Aug. 14., Sze, 19:05:37 CEST

Hali!

2019. 08. 14. 17:18 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Tuti, hogy a dracut szkripttömkelegtől, a kernel megkapja megtalált
> valós real-root -ot és a rescue opciót is hozzáteszi, mielőtt átadja
> neki a terepet. A dracut ugyanis a linux sor root= része után
> beillesztendő cuccot keresgéli előbb, azzal vacakol oly sokáig.
>
> Csak így kaphatod a kernel rescue shellt. Ebben, ha felcsatolod az
> esetleg nem csatolt partíciókat és utána exit parancsot írsz,
> valószínűleg el fog indulni, ha nem, akkor a logikai következtetésem
> hibás. Ha bejön, akkor rá kell venni valahogy a dracut -ot, hogy ezt a
> rescue -t ne tegye hozzá

Újabb fejlemény, majdnem siker. USB tokban levő vinyót rádugtam a
nálam lévő Dell laptopra és csináltam rá egy uefi telepítést.
Az új telepítés eljut induláskor addig, hogy feldobja az sddm
bejelentkező képernyőt de azonnal visszavált terminálos bejelentkezésre
majd újra sddm és vissza, vagyis szépen elvillog akármeddig.

Ötlet?

Közben volt egy kis "öröm" a külső telepítés grub-ja elrontotta a
beépített vinyón lévő grub-ot (szintén ubk3 uefi csak a régebbi)
úgy, hogy azt a rendszert csak a külső vinyó grub-ja tudta indítani. :(
:(
Volt cumi rendesen, a grub-mkconfg semmit nem ért. :(