[UBK dev] ubk3 telepítés UEFI

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 14., Sze, 14:36:33 CEST

2019. 08. 14. 13:24 keltezéssel, peritus írta:
> A telepített rendszeren pedig/boot/efi/EFI/.... szerkezetnek
> kellene lennie de honnan lenne ha a szerencsétlen nem tud csatolni
> semmit.

A dracut csak az initramdiszkbe fog generálni és csinálni ilyeneket, és
ez csak a bootoláshoz kell.

Magán a telepítményen teljesen felesleges, a dracutnak van parancssori
opciója, hogy csináljon ilyet is és beléje valamilyen efi indítót. az
initramdiszkbe, amit majd az EFI BIOS hajthat végre. Legalábbis a
dracut.sh -t nézegetve a kibontott dracut forrásban nekem ez jön le.

A dracut man lapja szerint ez a --uefi opció.

>        --uefi
>            Instead of creating an initramfs image, dracut will create
> an UEFI executable, which can be executed by an UEFI BIOS. The default
> output
>            filename is
> <EFI>/EFI/Linux/linux-$kernel$-<MACHINE_ID>-<BUILD_ID>.efi. <EFI>
> might be /efi, /boot or /boot/efi depending on where the ESP
>            partition is mounted. The <BUILD_ID> is taken from BUILD_ID
> in /usr/lib/os-release or if it exists /etc/os-release and is left
> out, if BUILD_ID
>            is non-existant or empty.

Talán ezzel kellene generáltatni a telepítményen egy initramdiszket,
valami módon.

Lehet, hogy hülye az ötlet...