[UBK dev] ubk3 telepítés UEFI

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 14., Sze, 13:26:45 CEST

2019. 08. 14. 13:00 keltezéssel, peritus írta:
> A régebbi ubk3-at remélhetőleg még ma valamikor meg tudom nézni.
>
> Elképzelhető hogy a calamares is hunyó.
> Megpróbáltam a több partíciós felállásban, tökéletesen ugyanúgy rossz
> mint eddig.:(
> A bios-ban letiltottam a legacy boot-ot csak uefi maradt, így
> nem jutott el a rescue shell-ig, starting default target üzenetnél
> megáll és sehova tovább, csak ctrl-alt-del.:(

Örömteli, hogy az én régebbi vasamon tökéletesen jó az isó és a
telepítmény is kapásból.

Örömteli, hogy az isó nálad is jó UEFI és legacy módban indítva is.

De borzasztó, hogy nálad meg még legacy módba állítva sem működik a
telepítmény, és az egyenesen rettenetes, hogy UEFI módba állítva még a
kernel rescue shellig sem jut el.

Persze, ha legacy módban indítottad az isót és úgy telepítettél róla,
akkor ez a telepítmény UEFI módban indított mizériája talán még érthető.

Először talán azt kellene elérni, hogy legacy módú BIOS -al indított
isóról a legacy módú telepítmény legacy módban indítva jó legyen.

Mindenképp a telepítményen lévő initramfs -ben van a bibi, ha a live
rendszer jó. A calamares butyuta módja semmi mást nem csinál, mint a
felcsatolt isón lévű sqashfs imágón lévő cuccokat másolja át a
telepítmény gyökerébe, az ott lévő /boot alati cuccokból a kellőket a
telepítmény /boot -jába, létrehozza a felhasználókat, jelszavakat és a
rendszerbetöltőt a kijelölt helyre. A live rendszerben lévő minden
változtatás elvész. Majd újrageneráltatja az initramdiszket a
mkinitrd-instelledkernel paranccsal, ami a dracut -ot hívja meg a
bedrótozott paraméterekkel és ami a grub.cfg -t is beállítja.