[UBK dev] ubk3 telepítés

peritus peritus at freemail.hu
2019. Aug. 14., Sze, 09:15:50 CEST

2019. 08. 13. 21:58 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Megvilágosodtam!
>
> Te így egy kernel rescue shellt kaptál. ahol valóban a PATH nem az
> igazi, hiányzik belőle a /bin és /sbin.
>
> A rescue szóval kiegészítve a linux sort én is ezt kapok, root jelszó
> begépelése után.

> Ez a molyolás azért van, mert jó sokáig keresgéli a dracut a
> felcsatolandó root fájlrendszert, nem találja meg azonnal.

De! A root partíciót azonnal megtalálja és csatolja is de azon kívül
semmit, illetve nem tudja csatolni valamiért!
Pontosan kiírja [DEPEND] sor(ok)ban, hogy milyen partíciók vannak amit
nem csatolt de kellene!
Az biztos, hogy a hiányzó partíció(ka)t a helyükre kézzel sem lehet
mountolni. Máshova (pl mnt alá) lehet.

> És mivel  megtalálja ugyan, és elindítja, de a linux sorhoz hozzáfűzi a
> rescue szócskát és ezért kapod a kernel rescue shellt.
>
> Tehát az UEFI módú grub parancssor valamiért nem emészthető ennek a
> dracut hook szkript tömkelegnek, melyek alapján beazonosítaná a
> csatolandó partíciót.

Nem tudom, a dracut nekem sötét folt.

> Ezek csak úgy a paraszti logikámból jüttek elő, a rescue módot
> kipróbáltam a telepítményemen. Az exit hatására elindult rendben minden.
>
> Még nem próbáltam új isót generálni és azzal telepíteni, ez holnapra marad.

Feltéve, hogy a cdgen javítva lesz.

Üdv.