[UBK dev] ubk3 telepítés

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 13., K, 21:58:38 CEST

2019. 08. 13. 17:02 keltezéssel, peritus írta:
> Semmiféle rabságban nem vagyok, a telepített rendszer fut a gyökér
> partícióról mert csak azt tudja csatolni, a bill  kiosztás magyar, nincs
> /dev/systemroot, rootként a telepítéskor megadott root jelszóval
> enged belépni egyfelhasználós módban miután másfél percet matyizik
> azzal, hogy nem találja a /dev/disk/by-uuid alatt az ott lévő
> partíciókat.

Megvilágosodtam!

Te így egy kernel rescue shellt kaptál. ahol valóban a PATH nem az
igazi, hiányzik belőle a /bin és /sbin.

A rescue szóval kiegészítve a linux sort én is ezt kapok, root jelszó
begépelése után.

Ez a molyolás azért van, mert jó sokáig keresgéli a dracut a
felcsatolandó root fájlrendszert, nem találja meg azonnal.

És mivel  megtalálja ugyan, és elindítja, de a linux sorhoz hozzáfűzi a
rescue szócskát és ezért kapod a kernel rescue shellt.

Tehát az UEFI módú grub parancssor valamiért nem emészthető ennek a
dracut hook szkript tömkelegnek, melyek alapján beazonosítaná a
csatolandó partíciót.

Ezek csak úgy a paraszti logikámból jüttek elő, a rescue módot
kipróbáltam a telepítményemen. Az exit hatására elindult rendben minden.

Még nem próbáltam új isót generálni és azzal telepíteni, ez holnapra marad.