[UBK dev] ubk3 telepítés

peritus peritus at freemail.hu
2019. Aug. 13., K, 17:02:17 CEST

Szia!

2019. 08. 13. 16:19 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Számomre az a PATH gond továbbra is setét, mert a switch-root
> sikeressége esetén minden újratöltődik a real-root partícióról és
> újraindul az ottani konfigokkal. A dracut befejezi működését az
> initramdiszkben! Tehát a valódi root partíción van redefiniálva elvileg
> a PATH is, ami már tartalmaz minden elérési utat és minden parancs
> elérhetővé válik, a systemd is újraindul onnan.

> Nekem gyanús, hogy te még mindig az initramdiszk rabságában vagy, mert
> PATH gond csak itt lehet.

Semmiféle rabságban nem vagyok, a telepített rendszer fut a gyökér
partícióról mert csak azt tudja csatolni, a bill  kiosztás magyar, nincs
/dev/systemroot, rootként a telepítéskor megadott root jelszóval
enged belépni egyfelhasználós módban miután másfél percet matyizik
azzal, hogy nem találja a /dev/disk/by-uuid alatt az ott lévő
partíciókat.

> A start job in running for /dev/disk/by-uuid "

> Ott a billentyűzet kiosztás is angol. A dracut
> initramdiszk környezetben is van udev, és eszközök a /dev alatt, amit az
> létrehoz, a mount parancs működik. Az ls / kimenet sok mindent elárul.
> Ha van /dev/sysroot, akkor még az initramdiszkben vagy. Ide kell
> felcsatolni a real-root partíciót, és a dracut shellből kilépve
> sikeresen elindul az egész.

> Csinálj kisbetűs efi mappát.

Úgy látszik nem volt világos amit írtam, nem kell csinálni kisbetűst
mert eredetileg az van csak az alá semmit nem enged csatolni!!
Rootként kézzel sem!!
Ezért csináltam nagybetűst, próbára de az sem működik!!

> Az initrd új lett a rendszer boot partícióján? Ez lenne a cél, de ez
> csak akkor érhető el, ha a vincseszter gyökere van csatoltva a / -be és
> a /boot alá létrejön az az initrd, amiről a telepítmény indulna.

Tényleg? Már megírtam, hogy a dracut milyen hibákkal fut le, ennek
ellenére készül minden alkalommal új initrd ami ugyanolyan rossz mint az
elődje.

Ja és nem (csak) UEFI probléma mert normál indítással sem
működik.
Csinálj egy telepítést.