[UBK dev] ubk3 telepítés

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 13., K, 16:19:05 CEST

2019. 08. 13. 13:57 keltezéssel, peritus írta:
> Hali!
>
> Az egyik hiba valóban a PATH nem megfelelő tartalma:

Számomre az a PATH gond továbbra is setét, mert a switch-root
sikeressége esetén minden újratöltődik a real-root partícióról és
újraindul az ottani konfigokkal. A dracut befejezi működését az
initramdiszkben! Tehát a valódi root partíción van redefiniálva elvileg
a PATH is, ami már tartalmaz minden elérési utat és minden parancs
elérhetővé válik, a systemd is újraindul onnan.

Nekem gyanús, hogy te még mindig az initramdiszk rabságában vagy, mert
PATH gond csak itt lehet. Ott a billentyűzet kiosztás is angol. A dracut
initramdiszk környezetben is van udev, és eszközök a /dev alatt, amit az
létrehoz, a mount parancs működik. Az ls / kimenet sok mindent elárul.
Ha van /dev/sysroot, akkor még az initramdiszkben vagy. Ide kell
felcsatolni a real-root partíciót, és a dracut shellből kilépve
sikeresen elindul az egész.

> A /boot/efi alá az efi partíció továbbra sem csatolódik és
> ide kézzel (a kézi mount működik) sem lehet csatolni csak a /boot/EFI
> alá.
Csinálj kisbetűs efi mappát.
> Az ezután készült initrd (mkinitrd-installedkernel) továbbra
> sem jó, minden eddig jelzett hiba továbbra is fennáll. :(

Az initrd új lett a rendszer boot partícióján? Ez lenne a cél, de ez
csak akkor érhető el, ha a vincseszter gyökere van csatoltva a / -be és
a /boot alá létrejön az az initrd, amiről a telepítmény indulna.