[UBK dev] UBK3 ADSL

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 11., V, 19:00:28 CEST

> Nos úgy tűnik a networkmanagerrel nincs gond, hardver hiba, csak
> nagyon megvezetett, mert UBK1 alatt mindig stabilan volt net (ott
> pppoe-start volt mindig is). Pedig még a legelején kipróbáltam 3
> vezetéket is. Valószínűleg a csatlakozónál nem érintkezik valami
> rendesen, és az UBK1 volt olyan inteligens, hogy átáljon lassabb
> adatforgalomra, és működött(!).
>
> Az inputattach-nál úgy tűnik csak a serial portot nem találta,
> mindjárt engedélyezem a BIOS-ban és meglássuk mi lesz.
> KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!
Mivel úgy tűmik, hogy az inputattach szolgáltatáshoz hardvereszközök
helyes beállítása szükségeltetik felhasználói oldalról (BIOS, satöbbi),
ezért ezen szolgáltatás elindíttatása csomagszinten nem célszerű. Zavart
okozhat.
Nagy segítség volt, nem lesz engedélyezve ezentúl csomagszinten. Ha
valakinek kell az inputattach, majd a beállítás után engedélyezze maga,
ha megy, akkor jó, ha nem, akkor majd tiltsa le.

> [...]
>     ritka.
>
>   - Mivel csak egy gép csatlakozik nálam internetre így okafogyott a
> router, de ha olyan helyen szeretnék netet ahova "nem ér el" a kábel,
> jó eséllyel ott is adsl beállítások-ra lesz szükség a mobilnethez. A
> 4g világában lassan olcsón vannak értelmezhető 50GiB-os mobilcsomagok.
> Úgyhogy vagy elterjednek a mobil routerek, vagy marad a stick.
>
> Most a legutóbbi variáláok után, már csak annyi, hogy nem indúl a
> grafikus felület, úgyhogy mindig init 5 -el indítok, de legalább most
> működik minden, amig meg nem gondolja magát a hálózati csatlakozás :D

Az init 5 a systemd indítás esetén értelmetlen, az a régi sysvinit-re
vonatkozik. UBK3 esetén nincs init rendszer, a systemd indítja már
teljesen az UBK3-at.
Pont ez a problémémák okozója és az, hogy miért késik az UBK3 kiadása.

A grafikus rendszer nem indulásához további tesztek kellenek.

Pár google találat a systemd sysvinit illetőn:
https://fedoraproject.org/wiki/SysVinit_to_Systemd_Cheatsheet
https://wiki.debian.org/systemd

>     ● NetworkManager.service - Network Manager
>        Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/NetworkManager.service;
>     enabled; vendor preset: enabled)
>       Drop-In: /usr/lib/systemd/system/NetworkManager.service.d
>                └─NetworkManager-ovs.conf
>        Active: active (running) since Sun 2019-08-11 15:18:44 CEST;
>     8min ago
>          Docs: man:NetworkManager(8)
>      Main PID: 670 (NetworkManager)
>        CGroup: /system.slice/NetworkManager.service
>                └─670 /usr/sbin/NetworkManager --no-daemon

Ez nagyon örömteli, a networkmanager képes az adsl kezelésére.

Az rp-pppoe mára már felejtős, noha az isón még helye lehet.