[UBK dev] UBK3 ADSL

! Annonymous rdszemet at freemail.hu
2019. Aug. 11., V, 16:45:51 CEST

Nos úgy tűnik a networkmanagerrel nincs gond, hardver hiba, csak nagyon megvezetett, mert UBK1 alatt mindig stabilan volt net (ott pppoe-start volt mindig is). Pedig még a legelején kipróbáltam 3 vezetéket is. Valószínűleg a csatlakozónál nem érintkezik valami rendesen, és az UBK1 volt olyan inteligens, hogy átáljon lassabb adatforgalomra, és működött(!).

Az inputattach-nál úgy tűnik csak a serial portot nem találta, mindjárt engedélyezem a BIOS-ban és meglássuk mi lesz.
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!

a direkt adsl használat manapság a routerek világában már nagyon ritka.

  - Mivel csak egy gép csatlakozik nálam internetre így okafogyott a router, de ha olyan helyen szeretnék netet ahova "nem ér el" a kábel, jó eséllyel ott is adsl beállítások-ra lesz szükség a mobilnethez. A 4g világában lassan olcsón vannak értelmezhető 50GiB-os mobilcsomagok. Úgyhogy vagy elterjednek a mobil routerek, vagy marad a stick.

Most a legutóbbi variáláok után, már csak annyi, hogy nem indúl a grafikus felület, úgyhogy mindig init 5 -el indítok, de legalább most működik minden, amig meg nem gondolja magát a hálózati csatlakozás :D
Köszönöm, tanúlságos volt!

>systemctl --failed:
  UNIT                LOAD   ACTIVE SUB    DESCRIPTION
● inputattach.service loaded failed failed Attach serial input devices to kerne

LOAD   = Reflects whether the unit definition was properly loaded.
ACTIVE = The high-level unit activation state, i.e. generalization of SUB.
SUB    = The low-level unit activation state, values depend on unit type.

1 loaded units listed. Pass --all to see loaded but inactive units, too.
To show all installed unit files use 'systemctl list-unit-files'.

>systemctl status inputattach
● inputattach.service - Attach serial input devices to kernel input subsystem
   Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/inputattach.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: failed (Result: exit-code) since Sun 2019-08-11 15:19:52 CEST; 6min ago
  Process: 822 ExecStart=/usr/bin/inputattachctl start (code=exited, status=1/FAILURE)

aug 11 15:19:52 gepem systemd[1]: Starting Attach serial input devices to kernel input subsystem...
aug 11 15:19:52 gepem inputattachctl[822]: inputattach: '/dev/ttyS0' - No such file or directory
aug 11 15:19:52 gepem systemd[1]: inputattach.service: Control process exited, code=exited, status=1/FAILURE
aug 11 15:19:52 gepem systemd[1]: inputattach.service: Failed with result 'exit-code'.
aug 11 15:19:52 gepem systemd[1]: Failed to start Attach serial input devices to kernel input subsystem.

>systemctl status NetworkManager
● NetworkManager.service - Network Manager
   Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/NetworkManager.service; enabled; vendor preset: enabled)
  Drop-In: /usr/lib/systemd/system/NetworkManager.service.d
           └─NetworkManager-ovs.conf
   Active: active (running) since Sun 2019-08-11 15:18:44 CEST; 8min ago
     Docs: man:NetworkManager(8)
 Main PID: 670 (NetworkManager)
   CGroup: /system.slice/NetworkManager.service
           └─670 /usr/sbin/NetworkManager --no-daemon