[UBK dev] btrfs

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 15., Sze, 10:39:48 CET

> Páder Rezső a következőt írta ekkor: 2017. február 14., kedd 23:48:40 CET

> Igen ez lesz a megoldás!
> elvileg amúgy megoldható, de nem triviális:
> https://wiki.gentoo.org/wiki/Btrfs/Native_System_Root_Guide
> De ha jól sejtem ez új kernel telepítésekor a savedefault szépen vissza fog
> mászni, szóval akkor ezt is meg kell oldani? Vagy valahogy rákényszeríteni a
> felhasználót hogy telepítéskor hozzon létre külön boot partíciót, amennyiben
> btrfs-t szeretne?
>
> Amúgy ha jól látom szintén a snapshotok miatt nem tanácsos ha a grub irkál a
> [...]
Én amondó vagyok, hogy az átlag júzernek elegendő az easy mód ext4 -el
még jó darabig.
A haladóbbaknak meg az ext4 a haladó módban.
Azok az elvetemültek meg, akik btrfs -re telepítenek, úgyis megküzdenek
majd a btrfs jellegzetességeivel, szerintem békén lehet hagyni az egész
telepítő perl szkriptet úgy, ahogy van.
Inkább egy leírás kellene a mostani uhu telepítő jellegzetességeiről, a
RIA igényeiről, nehogy valaki megint 200 Mb -os boot partícióval
próbálkozzon, vagy 500 Mb RAM -mal.
Ez a leírás még egyelőre mindig egyszerűbb, mint egy bamba felhasználó
baklövéseire felkészíteni előre az egész telepítőt.