[UBK dev] qt 5.8, sddm, konzol keymap

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2017. Feb. 5., V, 21:32:45 CET

>frissítésnél összeakad az új qt és a régi qt5-designer, kellett egy -f
>az apt-nek.

Igen, pár dolog máshova került.
Ilyen az lconvert parancs is, ami .po és .ts fájlok közti konverziót
végez, ez került a designer csomagba, ahogy az lrelease és az lupdate
is a qt5-dev csomagból.

>Az sddm témát újra be kell állítani, visszaugrik alapra.

Az apt valószínűleg felülírja a konfigot a csomagban lévővel.

>A phonon-backend-gstreamer, phonon-backend-vlc, és a konqueror még a
>régi, qt 5.7 függő. Talán hiányoznak a build-order-ből még?

Nálam még igen, most pótolom őket.

>Van egy kis kavar az /usr/lib/qt5/plugins/kcms/ könyvtár körül, ennek
>következtében nincs hang, illetve a nyitóképernyő sem műkdödik:
>
>"The environment variable QT_PLUGIN_PATH might be not correctly set"
>"org.kde.kcoreaddons: Error loading plugin "kcm_pulseaudio" "Az osztott
>függvénykönyvtár nem található."
>
>"org.kde.kcoreaddons: Error loading plugin "kcm_splashscreen" "Az
>osztott függvénykönyvtár nem található."

Szerintem újraforgatom az egész kde-t, azzal jónak kell már lennie.

>Megpróbáltam mindent a helyére pakolni ám továbbra sincs hang:
>"void BackendSelection::load() "/usr/bin/phonon4qt5_backend" does not
>exist WARNING: bool Phonon::FactoryPrivate::cr‏eateBackend() phonon
>backend plugin could not be loaded"

No ez izgalmas, mert /usr/bin/phonon4qt5_backend soha nem is volt.
/usr/lib/qt5/plugins/phonon4qt5_backend/ könyvtár van a
phonon-backend-vlc és phonon-backend-gstreamer csomagokban.

--
R.