[UBK dev] Plasma

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2016. Dec. 15., Cs, 20:30:00 CET

> Van egy apróság viszont, amire nem tudom a választ: friss telepítés
> esetén az ssdm nem indul el, a a 7-es virtuális konzolon egy befagyott
> kurzor billentyű látszik. Sysctl azt mondja hogy az sddm fut, majd 2-3
> kiadott "sysctl restart sddm" parancs után már megjavul. journalctl-el
> be csak annyi látszik hogy indítgatom-leállítom az sddm-et.
Ez is valami vasdolog lehet szerintem, és egyedi eset, melyre igazából
megtalálni a választ és a megoldást baromi nehéz.
Talán a hiba célzott újbóli előidézése és, alapos debug
nyomravezethetne. A karakteres kurzorjel arra utal, hogy a grafikus
felület sem indult el.
Hasznos lenne esetleg tudni, hogy milyen hardver összetevőkön futtatod a
plasma-t.

Egyelőre reméljük, hogy másnál nem fog előbukkanni.

Nekem is volt már egy pár meglepetésem az sddm -el.
Tudom, hogy az sddm és a qt5 is már olyanok alapból, hogy használják az
új hardverek adta lehetőségeket, sőt régebbi processzorokkal már nem is
működnek. Az sse2 utasításkészletet nem ismerő processzorokkal még akkor
sem indult el az sddm, ha a qt5 -öt az sse2 letiltásával építettük fel
még a régi gcc-vel, habár akkor már a többi qt5 -ös program (lxqt)
szépen ment.
Maga asz sddm elindult, de greatere már nem volt hajlandó. Maradt a szép
grafikus kurzor a feketeségen, akkor a hibára nem tudtam rájönni.
Ez már a múlté, az sse2 támogatás most már kötelező, azzal a régi
processzorral nem fogom futtatni a RIA-t soha.