[UBK users] UBK4 telepítés UEFI

Annonymous rdszemet at freemail.hu
2024. Feb. 3., Szo, 16:41:39 CET

-------- Eredeti levél --------Feladó: Páder Rezső <rezso at rezso.net>Dátum: 2024 január 29 13:09:34Tárgy: Re: [UBK users] UBK4 telepítés UEFICímzett: users at lists.ubk.huThu, 25 Jan 2024 21:52:46 +0000 (GMT) -nAnnonymous <rdszemet at freemail.hu> írta:>Üdv.!UBK4 -et szerettem volna GPT-vel egy ssd-re telepíteni. Sajnos>nem sikerült, a grub-installer nem fut le, mikor parancssorból>próbáltam azt írta nem találja az eszközt.Próbálta már valaki>UEFI-GPT-s rendszerre telepíteni?A calamares megoldja, ha rábízod. Tudtommal külön kis partíció kell azuefi-hez.-- R._______________________________________________users mailing listusers at lists.ubk.huhttp://lists.ubk.hu/listinfo/usersNem volt egyszerű rábízni, de nem is azzal volt gond. A telepítés végén mikor a grub-installer futna az nem működik. Nem települ fel a grub. Sajnos most nem tudok többet mondani. Ha ráveszem magamat, hogy újratelepítsek akkor még megpróbálhatom, de nem volt érdemi hibaüzenet, logokat sem találtam. /Kicsit meglepődtem de az msdosnak is kellett egy kisebb partíció a rendszerindítónak (MBR?). Nekem még nem igazán van tapasztalatom az ilyen modern dolgokkal :)./Amúgy eretnek dolog lenne, a telepítőbe a memtest mellé egy supergrub2-t vagy hasonlót betenni? Engem már sokszor mentett meg ilyen helyreállító program. Most azért nem tudtam kipróbálni mert az összes ilyenem DVD-n van és az istennek nem akarta beolvasni már egyiket sem.