[UBK users] (nincs tárgy)

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2023. Május. 23., K, 10:02:09 CEST

2023. 05. 21. 23:31 keltezéssel, László H. írta:
> Már csak pár nap, és végleg leáll a Linux Mint 19 - UBK3 dual boot
> merevlemezem.
> De már elkészült az új csak UBK3 telepítés a 320 GB-os merevlemezem.
> Már csak az adatok átvitele van vissza. A jövő hónaptól csak UBK3 lesz
> a fő rendszer nálam. A Mint 20 egy rémálom egy rendszer ahogy egykor
> az Ubuntu 16.04 volt. A Mint 21 pedig sajnos felzabál szinte minden
> memóriát a 2x2 GB-ból.

Sorra veszem a főbb disztrókat:

Rolling disztrók. Ezek minimum két hetente frissítést és karbantartást
igényelnek, csak az tegye fel magának, akinek van erre mindig ideje,
mert különben túl fog haladni rajta.

     Arch és leszármazottja mint a Manjaro és társai. Népes jó agyú
fejlesztő és karbantaró táborral (főleg kanadaiak). Újabban loholni
kezdett nagyon.

     Gentoo és kevés számú leszármazottjai. Igen jó agyú fejlesztőkkel,
karbantartókkal. Az Arch és társai népszerűbbek.

Időszakos kiadású az összes többi és leszármazottjai, változó kiadási
dátummal és valamilyen műnévvel rendelkezik mindegyik. Mindegyiknek
leáldozik valamikor a napja, mert a hardverek feljődésével nem tud
lépést tartani. A windóz is ilyen, csak ő teljesen zárt, a hervereket
reá fejlesztik főleg.A linuxok közül legjobb szerintem a Fedora, talán a
SuSe, a másik csapatból a DEBIAN és UBUNTU. A leszármazottaikat nem
sorolom fel, mert nagyon sokan vannak.

Az UBK egyedi, nem alapszik semmi máson, egyedi csomagokkal, nem rolling.

Az UBK3-at már csak én ápolom valamennyire, mert célom volt egy jó
darabig használható UBK rendszer előállítása, mert én sem iparkodom a
legújabb rendszerre és nekem is, mint általában Magyarországon a
többségnek régi hardverei vannak. Újabb hardverekre inkább az UBK4
ajánlott, az UBK5 meg már a legújabbakhoz készül.

Akinek kell, és van google drive tárja, annak elérhetővé tudom tenni az
UBK3-ra frissített csomagjaimat azáltal, hogy megosztom vele őket, ha
értesít engem. Az UBK3 telepítményeim nekem majdnem olyan frissek, mint
az UBK4, melyből szintén van kettő a két különféle hardverű pécéimen.