[UBK users] Iso a pendrive-ra

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2023. Feb. 10., P, 09:23:20 CET

2023. 02. 10. 6:07 keltezéssel, toccata írta:
> Sziasztok!
>
> Korábban is beleszaladtam már a problémába, csak öregszem és elfelejtettem a megoldást.
> Letöltöttem az UBK4 telepítő iso-ját és szeretném kiírni pendrive-r, csakhogy a Brasero nem hajlandó elfogadni, mindenképpen DVD-t keres.
>
> Hogyan, mivel tudom kiírni az iso-t pendrive-ra.
>
> Köszönet előre is a segítségért.

Magával a dd paranccsal root terminálban, mely elérhető mindig.

A potnos sytntaxis:

dd if="az iso képmás pontos neve az elérhetőségi útvonallal együtt"
of="a pendrive eszköz neve, például: /dev/sdd"

Vigyázz, mert szótlan teljesen és kegyetlenül felülír mindent a céleszközön!

Továbbá a legújabb UBK4 iso 20220228 legacy bootja nem jó! Ez ugyanis
UEFI BIOS-os gépen lett generálva, azokon jó, de nálam nem, mert csak
legacy bootra képes UEFI nélküli gépeim vannak. Rajta vagyok a
helyrehozatalán, de nagyon nehéznek tűnik. Nagyon szeretném, ha sikkerel
járnék.

Ma már csak UEFI (Ez Microsoft találmány a vírusok ellen) képes gépek
kaphatók, az UBK4 azokra készül!

Nekem van telepített aktuálisra frissített UBK4 rendszerem, ha legacy
masinára telepítesz, akkor a még most elérhető
UHU-Linux-UBK4-MATE-20220809-amd64.iso
<http://download.ubk.hu/iso/UBK4/UHU-Linux-UBK4-MATE-20220809-amd64.iso>
az utolsó használható, de a telepítményen teljes rendszerfrissítést kell
csinálnod szintén rendszergazdai terminálban.

Sorban:

apt update

apt remove dselect (hogy ne ütközzön, mert a disztrib frissítés leállna
miatta, amúgy is szükségtelen a léte)

apt diszt upgrade

Majd jó adag türelem után: reboot

És bízzál benne, hogy el is fog rendben indulni. Ha nem és ragaszkodsz
az UBK4-hez, akkor vegyél egy új masinát.