[UBK users] lmms indítási hiba UBK4

Imi Mester mesterimreur at gmail.com
2023. Aug. 28., H, 10:50:00 CEST

Szia,

Én azt gondolom, az indítás biztosan kivitelezhető, mert régebben
elindult az LMMS nálam, Most arra nem emlékszem, hogy beállítottam-e
akkor realtime-ot a rendszeren vagy nem, de egy időben az Ardour miatt
így volt. Tehát VST hibát nem dobott a LMMS. Ha meg dob, Synaptic
(keresés: vst), és ott van pár plugin
VST plugint nem igazán használtam, elsősorban az indítási hiba tűnt fel.
https://wiki.linuxaudio.org/wiki/vst_support_and_commercial_apps

Az indítási hiba biztosan kiküszöbölhető. Igaz, NixOS, de két dolgot
írnak. Én nem törölnék, hanem átneveznék:

1) .lmmsrc.xml -> .lmmsrc.xml.ORIG (
https://github.com/LMMS/lmms/issues/3209 )

2) lmms -> lmms.ORIG (a saját könyvtárban, ez egy munkakönyvtár, és
lehet rejtett, azaz „.”: https://github.com/NixOS/nixpkgs/issues/21668 )

Természetesen ne fusson az LMMS.  És ezek nem egyben értendőek, hanem
van az egyik, és van a másik módszer.

A szegmentális hiba kibővítve esetleg a GDB (hibakereső) alkalmazással
kibővíthető.

gdb lmms

Lehet nézni a programkönyvtárakat, léteznek-e.

Nézed, hol lakik az indító (példa, mert nincs LMMS | kimenettel):

which audacity
/usr/bin/audacity

És erre vonatkozóan futtatod az ldd-t:

ldd /usr/bin/audacity

Ha valamelyik sorban nincs megfelelőség, az is egyféle hiba.

Rákereshetsz az apt-file alkalmazással (telepítés és apt-file update
szükséges adminként)

A kereséshez nem kell admin jog.

apt-file search libxkbcommon.so.0

Kidobja, melyik csomag tartalmazza a programkönyvtárat, és azt telepíted:

apt-get install libxkbcommon0

De az ldd kimenet nyilván rendben, csak lehet ilyet is.

Az apt-file nagyon kellemes alkalmazás, érdemes használatba venni. :)

Próbáld a két javaslatom.

Üdv,
Imi