[UBK users] Nem tudok kiírni a dd paranccsal

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2023. Aug. 9., Sze, 13:24:31 CEST

2023. 08. 09. 9:29 keltezéssel, Németh Gábor írta:
> Sziasztok!
>
> Az UBK5 iso-t szeretném dd paranccsal kiírni pendrájvra, ám mindig azt
> kapom, hogy a cél ismeretlen operandus. Nem csak az isor, hanem bármi
> másra is.
>
> Lásd a mellékelt képernyőfotókat.
>
> Bogarásztam a help-et is, ám nem lettem okosabb, mi a baja.
>
> Segítségeteket előre is köszönöm.
>

> Gábor

A dd használata root jogú terminálból (akár grafikus felület nélküliből):

dd if=forrás of=cél

A forrás mindig a teljes elérési útvonallal együtti  képmásfájl.
Például: /home/gabor/UHU-Linux-UBK5-MATE-20230515-amd64.iso

A cél meg a teljes útvonallal együtti eszköz, ami az aktuális
célpendrive. Például /dev/sdc

Vigyázni kell, mert mindent felülír a cél eszközön szótlanul, ami azon
van! Ha ez nem pendrive, akkor azon is megcsinálja! Ha nincs elég hely
rajta, akkor visszaböfög. Teljesen azonos lesz a cél a forrással.