[UBK users] frissítés

Kiss Attils attuska1952 at gmail.com
2023. Ápr. 4., K, 13:41:34 CEST

2023. 04. 04. 12:19 keltezéssel, Németh Gábor írta:
> Sziasztok!
>
> Eddig az SSD-HD-re feltett UBK4 a bootolás során egy pillanat alatt
> betöltődött, és a listából nem látszott semmi, annyira gyorsan elindult.
>
> Valamint kikapcsoláskor is kb. 1 másodpercig mejelenik a lista, ami
> eddig szintén nem látszott.
>
> A két vagy három nappal ezelőtti frissítés óta viszont megjelent a
> lista és beletelik 3-4 másodpercbe a bootolás. Nem nagyon zavaró,
> csupán mint infót jelzem. Csak már kezdtem megszokni, hogy bekapcsolás
> után szinte azonnal a beléptető fogad.

Naná, hogy egy*SSD*-n fészkelő telepítmény egy újabb hardveren ( Az UBK4
ezekre készül! )roppant gyors.

Egy SSD-re még swap is felesleges ( Főleg ha a memória nagy ) !

Én *USB-3.2-es 64 Gigás pendrivére* rakattam netinstallal (mert most
csak az működik egyelőre) csak a MATE csomagot választva a most
választhatók közül, a telepítmény bootolása ezen az eszközön ugyanolyan
gyors ( vagy lassú ), mint a valaha más isóról telepített 20 Gigás
hagyományos HDD-n fészkelő és azóta folyamatosan frissített és aktuális
és jól belakott telepítményemé, amin eddig tesztelgettem és javítgattam,
ami épp adódott.

A pendrive telepítményen a grub.cfg linux sorában most a "quiet"
kiegészítés volt, amit kivettem és így most már látom újra a boot során
a jól megszokott zöld [ok] .val kezdődő systemd üzeneteket, és csak 1-2
piros nem sikerültet.