[UBK users] Thunderbird, MMEX

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2022. Sze. 10., Szo, 09:11:05 CEST

2022. 09. 10. 3:28 keltezéssel, Török Árpád írta:
> Úgy tűnik ismét megválok a kedvenc magyar Linuxomtól egy időre, mert
> számomra csak részben használható. Két, számomra fontos program, a
> Thunderbird és az MMEX, amiket rendszeresen használok, használnék
> sajnos július vagy mi óta nem működnek.
>
> Török Árpád

Ezt a válaszomat most épp a thunderbird levelezővel írom, UBK4 alól.

Nekem nincs gondom vele, UBK3 alatt is ezt használom, ott előre
lefordított "céges" binárisból van a csomag. Csak az ön készülékében
lehet a hiba...

Az mmex valóban kiakad:

> attila at attila-p5k:~$ mmex
> mmex: error while loading shared libraries: libwx_gtk3u_core-3.1.so.6:
> cannot open shared object file: No such file or directory
> attila at attila-p5k:~$ mmex
Ennak az az oka, hogy a wxwidgets be lett frissítve, de az mmex nem
ezzel készült, hanem a régivel, ezért hiányolja a libjeit. UBK3 alatt
nincs ilyen gond vele, a verziója ugyanaz. A wxwidgets ott nem lett
befrissítve. Az egész UBK3 marad úgy, ahogy van, szerintem stabil, még
egy darabig használható rendszer lesz.

Most készíti Rezső az UBK4 teljesen újraforgatott rendszerét, nem is
vagyok ezért hajlandó az mmex csomagot újra legyártani, meg kell várni,
amíg Rezső teljesen befejezi azt, amit csinál (új glibc..).

Türelem... Ha az mmex addig sem nélkülözhető, azt az UBK3 alatt kellene
használni. Vagy vissza az egyáltalán nem jobb PClos-ra, vagy egy
UBUNTU-ra, ha már nem jó a windóz.