[UBK users] iso pendrájvra

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2022. Feb. 16., Sze, 10:16:59 CET

2022. 02. 16. 8:42 keltezéssel, Miklós Ákos írta:
> Azt tudnam javasolni ilyenkor hibakeresesre, hogy live rendszer alatt felcsatoljuk a telepitett rendszer particiojat (pl /dev/sda1) es belenezunk a log fajlokba, hatha van valami specifikus hiba ami miatt a hiba elojon. Elso tippre a /var/log/Xorg.log.0, /var/log/lightdm/lightdm.log es /var/log/lightdm/seat0.log az ami erdekes lehet (abban az esetben ha lightdm a display manager).
> Hirtelenjeben a tobbi display manager naplo fajljainak nem jut eszembe az eleresi utja.

Az ubk4 mostani isója sddm-et használ, annak a logjai meg a
~/.local/share/sddm/ alatt vannak.

Nekem ott most kettő van (az UBK3 alatt), az x-org.session.log és egy
nulla hosszú wayland-session.log nevű.

De mivel toccata -nak még a session sem indul el, valószínű, hogy ott
semmi érdemlegeset nem fog találni.

Van egy jó kis parancs konzolon: "systemctl status sddm".

Ennek kimenete valószínűleg az lesz nála, hogy az sddm üdvözlője nem
sikeredett valami oknál fogva. Én a grafikus Intel processzorra
gyanakszom az szokott ilyen hibatüneteket okozni az sddm esetében, ennek
okára még nem tudtunk rájönni, de ami késik, az nem múlik...

Ha működik az apt, akkor le tudja cserélni őt valami másra, én mondjuk
(Peritus-t követvén) az lxdm -et ajánlanám.

Ennek menet a következő: "apt install lxdm".

Ha ez sikeres, akkor újraindítás után az lxdm fogadja már és onnan be
tud majd lépni.

Ha nem működik az apt, akkor annak okára kell rájönnünk, de Rigó Imi
szerint működik az is egy új telepített UBK4 rendszeren.