[UBK users] iso pendrájvra

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2022. Feb. 14., H, 21:04:04 CET

2022. 02. 14. 20:07 keltezéssel, Németh Gábor írta:
> Sziasztok!
>
> Letöltöttem a legutóbbi UBK4 iso-t és szeretném pendrájvra kiírni.
> Viszont a Brasero erre nem hajlandó.
>
> Régebben minden gond nélkül ment ez. Most mi a baj? Így hogyan tudnék
> pendrájvra iso-t kiírni?
>

> Attila javaslatára Rezsőnek már két e-mailt is írtam az előző
> telepítési hiba miatt, ám semmi reakció. :(
>
> Segítségeteket előre is köszönöm.

Én mindig a konzolos dd programmal programmal írom ki.

1. terminál

2. su -

3. jelszó

4. mc

5. Navigálás a letöltött képmás fájlhoz.

6. Ctrl + o

     ekkor visszakapom a terminálomat.

7. ls /dev/ | grep sd*

     ez kiírja az eszközeimet.

8. A pendrájvot bedugom

9. ls /dev/ | grep sd*

     ekkor kiírja már az új az új sd eszközt is

10. ls

     ekkor kiírja annak a mappának a tartalmát, amiben vagyok, benne
kell lennie az isó képmásnak is, mivel oda navigáltam.

11. Az egér jobb gombjával a kijelölt képmás fájl nevét bemásolom a "zsebbe"

12. becsépelem a terminálb ezt: dd if=

13. Beillesztem a "zseb" tartalmát a terminálba a dd if= utáni helyre
(az isó fájl nevét)

14. ütök egy space -t, majd: of=/dev/sdvalami, ahol a valami az pendrájv
eszköz neve

15. ütök egy enter -t, majd várok türelmesen, míg újra vissza nem jön a
prompt. ( A pendrájv ledje, ha az van erre villog)

16. ha vége, akkor beírom: reboot