[UBK users] frissites

toccata plasztonik at gmail.com
2022. Ápr. 28., Cs, 15:02:23 CEST

Nos, nálam némi kacatolás után nagyjából helyre állt a rendszer, kivéve
az Inkscape-t, ami nem hajlandó elindulni sehogy se.

A gdm is (vagy a gnome) állandóan hibát jelzett, és csak konzolon az
sddm elindítása után tudtam belépni a grafikus felületre, ám akkor pedig
a Syanaptic nem idnult el.

Hiába akartam kikapcsolni a gdm-et (systemctl disable gdm) és elindítani
az sddm-et (systemctl enable sddm) a következő újraindítás után ismét a
gdm miatt nem tudtam blépni. Ekkor az sddm indítása után root-ként
léptem be grafikus felületen és érdekes módon a Synaptic elindult.
frissítettem még pár, jözben frissült elemet, és azóta az Inkscape nálam
se megy. :( Viszont a gdm rendben működik. Valamint az Operánál
jelentkezett egy olyan hiba, hogy minden indításkor az előzőleg nyitva
hagyott lapokkal indult és még mehnyitott mégegyet, valamint nem tejes
kpernyős módban indult, hanem kisebben. Aztán egy idő után ez megszünt.

Most próbáltam épp, a Syanpticot a saját felhasználói felületemen.
Elindult, ám kiírja, hogy rendszergazdai jogok nélkül fut, így csak
nézelődhetek benne, és nem is kínálja fel a lehetőséget.

Most megnézem rendszergazdaként, mi történik.