[UBK users] users digest, 46 kötet, 23 szám

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2021. Már. 24., Sze, 11:53:33 CET

2021. 03. 23. 11:22 keltezéssel, László H. írta:
> Ez kérdés:
> Ez meg mi a hóhér
> A frissítés után be akarok lépni, de a megszokott bejelentkezés
> helyett, egy jelszóvédelemi ablak jelentkezik be, A Linux Mint
> esetében már megszoktam, de az UHU esetében csak bosszantot. Hogy
> lehet kikapcsolni?

Az utolsó frissítésnél a LIGHTM frissült, és mivel ezt frissítetted, ő
fog téged fogani egy jelszóbekérő ablakkal.

A használni kívánt beléptető újratelepítésével, vagy kézi úton a su -
parancs után egy systemctl -f enable kívánt beléptető paranccsal lehet
ezt eltűntetni.

Az UHU nem Linux Mint , ahol alapértelmezésben és szinte egyedüliként az
MDM (azaz Mint Display Manager) használt, ami a gome (GDM)
beléptetőjének forkja.

UHU UBK-nál sokkal több grafikus létezik, ezek a grafikus beléptetőink
vannak:

GDM,SDDM,LXDM,SLIM,LIGHTDM. Alapértelmezett PLASMA felületen az SDDM,
MATE estén vagy at SDDM, cagy a LIGTM, GNOME esetén a GDM, LXDE esetén
az LXDM.

UHU-nál az utolsóként feltelepített (vagy frissített ) beléptető a
feltelepülésének végén beállítja saját magát alapértelmezettnek, ez
független a használt grafikus felülettől. A beállítás a "systemctl -f
enable beléptető" parancs futtatásával történik, ami a systemd rendszert
a beléptető elindítására kötelezi.

A beléptetők autologin része visszaáll az alapértelmezésre, tehát ha
például utolsóként feltelepítjük (esetleg frissítjük) az sddm csomagot,
akkor már nem fog beléptetni sehova senkit sem, azt majd kézzel kell
beállítani.

Ha wayland felületre akarsz bejelenkezni, akkor megfelelő grafikus
processzorral kell rendelkezned , az Intel mindig jó, az nvidia csak
nyílt forrásúval, vagy grub linux sorban való engedélyeztetés után.
Waylandhoz használható beléptetők a GDM, SDDM, LIGHTDM. X -hez a
legstabilabb és leggyorsabb at LXDM.

A SLIM az egyszerűbb grafikus felületekhez való (a sway kivételével,
mert az csakis wayland felületen megy). ?box, icewm,windowmaker, jwm
satöbbi.

A sway-hoz, i3-wm -hez grafikus belépető sem kell, sima konzolos
parancssal is indulnak.